• Marie Malmö

Kronovalls slott eller Örenäs slott? Vilket hade ni valt?

Jag har besökt båda två (och Fulltofta och Trollenäs). Har själv valt Kronovall för jag har drömt om att gifta mig där sedan 2002 och tycker att det är SÅ vackert!
    Hur många blir ni och vilken dag gäller det? Örenäs har minimum på 60 kuvert på lördagar, vilket vi inte kommer upp i. Det är fantastiskt med havsutsikten där, men i övrigt tycker jag inte miljöerna kring slottet är något speciellt. För mig föll det också bort eftersom jag vill ha vigseln INNE på slottet och de kunde de inte riktigt fixa. Annars är lokalen där man har middagen jättefin och det finns en stor balkong som är praktisk och trevlig. Rummen var jag inte så imponerad av (fick dock inte se rummen PÅ slottet, bara den utanför). Sen har jag hört många som inte gillat maten så mycket där.

Kronovall är dyrare, å andra sidan har de fri bar, vilket inte Örenäs har. Man kan dock välja bort den fria baren om man vill. Jag tycker också att de kan vara lite tröga med att svara på frågor och trots att jag har bokat får jag ingen bokningsbekräftelse, bara ett e-mail att det är bokat. Har annars bara hört positiva saker om Kronovall och lokalerna är verkligen fantastiska.
    Vad är det för bilder du vill ha?

• Marie Malmö

Ja, det är lite trist att det inte är toalett på rummen, men jag bor ofta spartanskt när jag är ute och reser så det gör mig inte så mycket. Kommer inte spendera så mycket tid på rummet ändå. Och jag tror inte våra gäster kommer bo över heller (för dyrt).
    Vi kommer också vara kring 50 och gifter oss i maj. Juli och augusti 2014 är fullt på Kronovall, sa de till mig. Eller när pratade ni med dem?
    Vi såg aldrig spannstallet eftersom det var stängt för renovering, eller vad det var. Men vi ska ha festen inne på slottet, vilket var ett krav från min sida. Det går dock inte under sommarmånaderna.

• Marie Malmö

Okej, märkligt. De sa att augusti var fullt när vi var där för flera veckor sedan. Men det har kanske ändrat sig.

Svar på tråden Kronovalls slott eller Örenäs slott? Vilket hade ni valt?