Svarforaldrarna fran Grekland kommer over jul och jag ar sa stressad!!!
Over jul kommer mina svarforaldrar fran Grekland att vara hos oss i tva hela veckor. Vi bor i England. Dom kan inte mycket engelska (hans pappa kan lite) och jag kan inte tala grekiska. Jag kan forsta lite.
Jag har det extremt stressigt pa jobbet och i December kommer det bli varre. Jag ar projektledare pa en grej som ska vara klar i slutet av December. Jag kommer att vara pa gransen till utbrand om det blir som jag tror.
Sa jag har tva "problem". Dels kommer det att vara svart att ha gaster hemma under den tiden. Dels sa kan jag inte ens prata med dom. Jag brukar forlita mig sa himla mycket pa att le, skratta, se glad ut och projicera en aura av "positivitet". Det kan vara sa otroligt utmattande, man kan ju inte vara sig sjalv eller visa nagra nyanser i sin personlighet, men det lar bli annu svarare nar jag inte mar bra.
Nar vi gifte oss i somras sa hans pappa till mig med anklagande ton: "Fem ar och du kan inte grekiska! Varfor?" (Det var 4,5 inte 5, men skitsamma, hans poang var att jag borde ha lart mig.) De verkar tro att ett helt sprak bara fastnar i huvudet genom osmos eller nagot. Nar jag ar i grekland lar jag mig lite men hemma pratar vi sjalklart spraket vi bada kan! Jag vill lara mig men jag har sa mycket stress pa jobbet att jag inte orkar.
Nej, usch. Gnall-trad. Jag vill nog bara se om nagon har tips om hur jag kan fa en battre installning till hela grejen. Jag tycker valdigt mycket om hans foraldrar och vill absolut inte att dom ska kanna av nagon negativitet pga att jag ar stressad. Det ar bara sa himla dalig timing att dom kommer i December for mitt jobb kommer att vara en ren mardrom.