Erfarenheter av bröllopsmässan?
Hej.vart är mässan nånstans?:)
Hej.vart är mässan nånstans?:)
tack för svaret:).då kanske man får ta sig till Sthlm i januari då.:)
ja jag tror man kan få en del bra tips/inspiration,fast vi har det mesta klart,men kan ju komma på nåt mer.:)
Cajo skrev 2013-10-28 10:03:33 följande:Åh, när är den stora dagen?Vi har väl mycket planerat, men det är många detaljer kvar (:Vi gifter oss den 16 augusti nästa sommar:)Har köpt det mesta i dekorationsväg,köpt ringarna,lite smycken till mig.Blir att kolla catering,klänning/skor och allt som hör till efter årsskiftet:)När gifter ni er?.:)
vad konstigt det blev nu när jag citerade..:(
Cajo skrev 2013-10-28 10:21:18 följande: Beccanli skrev 2013-10-28 10:14:23 följande: Cajo skrev 2013-10-28 10:03:33 följande:Åh, när är den stora dagen?Vi har väl mycket planerat, men det är många detaljer kvar (:Vi gifter oss den 16 augusti nästa sommar:)Har köpt det mesta i dekorationsväg,köpt ringarna,lite smycken till mig.Blir att kolla catering,klänning/skor och allt som hör till efter årsskiftet:)När gifter ni er?.:) Vi funderade på den 16 augusti! men det blev veckan innan alltså 9e augusti! Så kul att ni kommit så långt, tyder ju verkligen på att ni är säkra på vad ni vill ha! Vi har köpt en del i dekorationsväg och jag pysslar lite också, men blir inte så mycket nu då jag har rätt fullt upp i skolan. Jag tar examen i juni, så blir en händelserik sommar..(:Klänningen är köpt och vi funderar på att köpa hans kläder vid nyår där, då det finns många snygga kostymer och annat i butikerna! Vi funderar för fullt på middagsmenyn! Den kan man ju tänka sig galen på. Vi kommer inte använda oss utav catering då min lillebror arbetar som kock och har lite kockpolare som kommer ställa upp. När det nya året är här så är det bara räkna ner! Vad jag längtar!Åh då gifter vi oss nästan samtidigt:)bara hoppas det vblir en bra sommar med sol och värme;)ja vi vet hur vi vill ha(jag har väl kommit med mest förslag)men sambon håller med;).vi har färgtema vitt/svart/rött.Vad har du köpt för klänning?jag har en som jag MÅSTE prova,en sincerityklänning.Ja det låter som en bra ide att kika vid nyår till din blivande:)Min sambo är kock,men vill inte fixa med maten till bröllopet pga att han jobbar så mycket och det är våran dag,så kan vara skönt att slippa det då:)han har jobbat på 2 av de finare restaurangerna i staden vi bor,så vi ska anlita nån av dem som catering..vet på ett ungefär på hur menyn ska se ut.Ja jag längtar också till årsskiftet,vi tar en brejk i december från planerandet och åker till Thailand i 3 veckor..ska bli sååå skönt då vi inte hade nån sem i somras:)
men va faan..gjorde radbrytningar men nu blev det en enda stor röra..hoppas det går att läsa
Cajo skrev 2013-10-28 10:57:44 följande: Beccanli skrev 2013-10-28 10:50:35 följande: men va faan..gjorde radbrytningar men nu blev det en enda stor röra..hoppas det går att läsa Det gick att läsa, inga problem :)Åh, jag förstår att din blivande kanske inte vill laga maten till er bröllopsdag. Det är ju ingen dag på jobbet om man säger så (; Jag hoppas vi kan fixa det mesta med maten dagarna innan, så det bara är att fixa resten för min brors kompisar. Jag vill att min lillebror ska vara delaktig på bröllopsfesten utan att "jobba". Det är mest en ekonomisk lösning för oss, särskilt för mig som student (:Får man fråga vad ni tänker för meny i nuläget? Lite tips kanske :)Åh, vad har du hittat för klänning där? Jag köpte min på Dindrömklänning. När jag såg den så var det bara den jag skulle ha - stämde bra överens med mina önskningar och kroppsform. ÅH så härligt det låter med Thailand i tre veckor! Slippa snö och slask!Vi har funderat lite på skagentoast(klassiker)till förrätt,nåt fint kött med pot bakelse och nån sås till huvudrätt,vi har ingen efterrätt utan kör ´bara´tårta.den vet vi inte riktigt än hur den ska smaka..det är nåt sånt vi kommer ha som meny,kan ju ändras också.Till brudskålen kommer vi nog att ha snittar och lite tilltugg. vad har ni funderat på för mat?Åh jättefin klänning du har köpt:).Den jag har sett heter 3656..har inte kikat så mkt än men har fastnat för den:).tubmodell med brodyr på bröstet,snörning i ryggen och stor kjol:)Ja det ska bli så skönt att slippa snö o slask,och bara sola,bada och njuta i 3 veckor:)
Cajo skrev 2013-10-28 11:53:30 följande: Beccanli skrev 2013-10-28 11:44:21 följande: Vi har funderat lite på skagentoast(klassiker)till förrätt,nåt fint kött med pot bakelse och nån sås till huvudrätt,vi har ingen efterrätt utan kör ´bara´tårta.den vet vi inte riktigt än hur den ska smaka..det är nåt sånt vi kommer ha som meny,kan ju ändras också.Till brudskålen kommer vi nog att ha snittar och lite tilltugg. vad har ni funderat på för mat?Åh jättefin klänning du har köpt:).Den jag har sett heter 3656..har inte kikat så mkt än men har fastnat för den:).tubmodell med brodyr på bröstet,snörning i ryggen och stor kjol:)Ja det ska bli så skönt att slippa snö o slask,och bara sola,bada och njuta i 3 veckor:) Vi har funderat på liknande faktiskt. Lutar lite åt skagentoast för flera anledningar - det är smidigt, enkelt, (kall som vi nästan behöver ha den) och sen så är det ju framför allt gott och faller oss och många i smaken! Till huvudrätt vill vi helst ha hasselbackspotatis - mest för att det är vår absoluta favorit. Annars blir det nog en potatiskaka - kött och god sås. Köttet är väl det vi velar mest på...Vi tänker fram och tillbaka på allt med efterrätt, om vi ska ha det eller inte. Vi har inte blivit något klokare ännu. Som ni ska vi ha snittar och liknande till brudskålen. Klänningen var verkligen jättevacker!! Förstår att du funderar på den! Påminner lite om min, fast utan "ärmar" och den där spetsen ringlande nerför kjolen. Riktigt vacker och ger en så fin figur! - testa! Ja skagen känns som det passar de flesta:)Hasselbackspot är ju också supergott:) Ja vad ska man ha för kött?Entrecote,biff,hjort,oxfile.??..Tycker inte man behöver ha efterrätt,räcker med 2 rätter+tårta känner vi,sen blir det ju snacks,dryck när festen börjar efter maten,och sen funderar vi på om vi ska ha nattamat.Tack,har verkligern fastnat för den klänningen,du har rätt,den påminner mkt om din:)Blir att åka till Stockholm i vinter och prova den,vet dessvärre inte vad den kostar.?!.;)
Cajo skrev 2013-10-28 12:52:43 följande: Beccanli skrev 2013-10-28 12:19:59 följande: Ja skagen känns som det passar de flesta:)Hasselbackspot är ju också supergott:) Ja vad ska man ha för kött?Entrecote,biff,hjort,oxfile.??..Tycker inte man behöver ha efterrätt,räcker med 2 rätter+tårta känner vi,sen blir det ju snacks,dryck när festen börjar efter maten,och sen funderar vi på om vi ska ha nattamat.Tack,har verkligern fastnat för den klänningen,du har rätt,den påminner mkt om din:)Blir att åka till Stockholm i vinter och prova den,vet dessvärre inte vad den kostar.?!.;) Jag vet inte. Jag och min blivande är köttälskare. Fick vi välja skulle vi väl äta hasselbackspotatis, en mediumstekt köttabeeet och rödvinssås, haha. - men det där med nötkött tycker jag är svårt då alla verkligen tycker om olika. Vissa mår ju dåligt bara av tanken på rött kött, andra tycker att man förstör köttet om det är welldone. Säkert blir det gott hur ni än väljer då ni har en erfaren cateringfirma, och så har du ju experten själv vid din sida ;) Spännande! Jag tänkte att jag bara skulle prova min också - men så kom jag hem med den! Det blir verkligen verkligt när man står där i klänningen. Aha, de visar inga priser? Jag är verkligen nöjd med mitt pris, gav 3600 med en jättebra underkjol till och kvaliteten och utformningen är jättefin. Jag köpte dock min i färgen elfenben! Här är en variant som liknar din lite och man kan välja korsettsnörning och klädda knappar som den du tittat på :)ja det är svårt det där med kött..vi tar det alltid medium well men det är ju verkligen inte alla som vill ha det så,och som sagt, bestämma köttet är ju svårt nog..;)den här klänningen var verkligen fin den också,vart ligger dindrömklänning?trodde det bara fanns på nätet??. Vilket bra pris på din klänning.:)
såg nu att det ligger i Gbg.:)
Cajo skrev 2013-10-28 14:36:18 följande: Beccanli skrev 2013-10-28 14:29:28 följande: ja det är svårt det där med kött..vi tar det alltid medium well men det är ju verkligen inte alla som vill ha det så,och som sagt, bestämma köttet är ju svårt nog..;)den här klänningen var verkligen fin den också,vart ligger dindrömklänning?trodde det bara fanns på nätet??. Vilket bra pris på din klänning.:) DinDrömklänning har ingen butik eller så, det är väl därför priserna är så förmånliga! De har bara som en rum, jag antar vid deras "lager" i Göteborg, där man kan beställa tid och prova de olika klänningarna. Jag testade faktiskt den när jag var där, SÅ VACKER!Aha då förstår jag:).Din klänning är jättefin.:).synd att jag har en bit till Gbg.Men ska prova sincerityklänningen när jag åker till Sthlm..:)