Vad gjorde ni i väntan på att få åka till festen?
Vi gick gemensamt med gästerna till lokalen där vi hade brudskål och snittar, skålade och minglade lite. Sen fick gästerna lite "fri tid" då de kunde byta om (några hade folkdräkt under vigseln men ville inte ha det hela festen), några tog sig en fördrink, några tog en liten tupplur.
Min pappa och morbror satt sig och kollade på hockey Leksand-Brynäs och jag stirrade också en stund på TV:n trots att jag inte alls tycker om hockey... Sen satt vi och pratade med mina föräldrar ett tag innan de gick bort till festlokalen.
Då tog vi några minuter att bara andas och prata vi två och sen gick vi också bort till festlokalen och körde igång festen!
Men allt beror på vilket upplägg ni vill ha! Jag tyckte ju att det var härligt att få skåla med alla våra gäster, och jag tror även att man förväntar sig det som gäst att få skåla med brudparet. Och vänta i så fall inte för länge med att anlända till skålen, vi tog några familjebilder vilket resulterade i att nästan ingen hade nån dricka kvar när vi kom in...