Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

Vad gjorde ni i väntan på att få åka till festen?

Efter vigseln tog vi lite kort utanför kyrkan och skulle sedan åka en liten omväg till festlokalen från kyrkan, dels så att vi skulle komma lite senare än våra gäster samt att en halvmara gick av stapeln samtidigt i just den stadsdelen vi hade både vigsel och festen på.

Detta medförde att en massa vägar var avstängda - vi hade kollatupp detta på en karta innan - men som trotts det gjorde att vi inte kom fram på den planerade rutten dels pga avspärrningar, återvändsgränder samt att veteranbilen som vi hyrt inte kunde köra överallt pga att underredet var för lågt att stora gupp och liknande gjorde att vi inte kunde ta oss fram på de vägarna, och måste då välja andra vägar. Många gator som man ville köra in på var dessutom enkelriktade vilket inte står på kartorna. =P

Det hela slutade med att vi blev 45 min sena till vår egen fest.

Vi fick hoppa ut ur bilen och gå de sista kvateren till festlokalen då den gatan som lokalen låg på var avspärrad (vilket vi viste, men vi hade trott att det skulle ha gått att köra lite närmare, men det gjorde det inte pga att den gatan var enkelriktad). =P

Men det gjorde inget. Våra gäster minglade på och drak skumpa och hade det hur trevligt som helst. Jag och min man hade det jätte trevligt i bilen och fick vinka en massa till folk som rörde sig inne i stan (det var ju extra mycket tack vare halvmaran), man kände sig nästa kunglig då många vinkade, tutade och pekade. =)

Det här var det enda som gick "fel" på vår dag, och vi hade räknat med att det kunde hända just för att det var en halvmara. Vi tyckte mest att det var lite roligt och störde oss inte på det hela, och nu i efterhand så blev det ju en rolig "historia." ^_^

Svar på tråden Vad gjorde ni i väntan på att få åka till festen?