Ello skrev 2013-11-11 12:43:26 följande:
Jag har ungefær samma kroppsform som du, och det blev en a-linje. Jag provade ball gown, vilket inte gjorde någon direkt skillnad før figuren jæmført med a-linje, men dom ær fruktansvært tunga och det finns en risk att klænningen bær dig istællet før tværtom... Jag valde bort den typen på grund av tyngden mest. Men jag tyckte också att det blev alldeles før mycket kjol åt alla håll, a-linje ær ofta inte så bred och lånt, utan har mer bakåt...
Men prova båda, jag provade den størsta ball gown butiken hade och den var jættefin. Men som sagt, det blev før mycket tyg før mig.
Min midja ær också vældigt smal så en a-linje sitter sjukt bra på mig då jag får markera midjan. Man ser jættesmal ut... (Om det nu ær det man ær ute efter.)
Jag tror inte att a-linje eller ball gown ær ett stort problem vad gæller att visa høften... det finns ingen høft i såna klænningar... haha. Dom ær under lager av tyll och kjol
Rent spontant tror jag man måste ha en ganska smal midja och inte før stor byst, samt en ganska lång øverkropp før att kunna bæra upp en ball gown, men det ær bara min egen gissning!
Vad är det som säger att det inte skulle vara så smickrande med stor byst + gall gown?
Frågar eftersom jag själv inte har någon uppfattning på vad som gör något osmickrande eller inte... Du får gärna förklara lite bättre hur du menar.
Är det någon annan som har samma uppfattning som Ello?