Inlägg från: gotte |Visa alla inlägg
  • gotte

Menskopp - placeringen.

Jag hade samma problem i början, men när jag hade tränat ett tag så gick det bra och jag vill aldrig gå tillbaka till andra mensskydd. Menskopp är tveklöst bäst när man har lärt sig att få den på plats! :)

Jag instämmer med föregående talare. Du kan inte sätta in den för långt. Får du inte ut den med fingrarna så är det bara att krysta ut den. Pinnen kan du ta bort helt om den är ivägen. Den sitter bara där för att du ska ha något att dra ut koppen med, men om du kan krysta ut den och greppa själva koppen med fingrarna så är pinnen överflödig. När koppen sitter bekvämt så varken syns eller känns den.

Vad gäller badhus så är det inga som helst problem. Du kan göra precis samma saker som när du inte har mens och varken du eller omgivningen kommer märka nåt av det. Att bada har ingen effekt på koppen eftersom den, när den sitter rätt, sluter helt tätt så det finns ingen risk för att det läcker ut i badvattnet eller att badvattnet kommer in i koppen.  

Om det är helt omöjligt att få in den bekvämt så kanske du har fel storlek? Hör av dig till företaget isf.

Svar på tråden Menskopp - placeringen.