Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?
Ja, anledningen till att jag vill göra min ring här hemma är ju just det med fattning och sånt, jag vill kunna gå in till de som gjort ringen och få den kollad då och då. Det känns mycket tryggare att göra den här, så det är jag helt med dig på!
Min stora fundering just nu är om jag ska ha sidostenar eller bara den stora diamanten (eller, stora och stora, den är 0.5) på vigselringen. Guldsmeden tycker att den stenen syns mer om ringen är slät i övrigt. Men jag älskar sidostenar! Men vill ju samtidigt att den stora stenen ska synas ordentligt!
Men, sambon blev iaf oxå kör i slipningen. De hade ett par andra hemma så han kunde se hur det kommer bli på ett ungefär. Så himla kul!! Och nu är det ju inte långt borta heller insåg vi! Det gäller verkligen att hitta en sten som är perfekt nu för vi gifter ju oss den 8 mars. 14 veckor går ju hur fort som helst och jag är glad att jag började leta så tidigt för SHIT så mycket det är att sätta sig in i.
Det verkar ju ändå som att jag kommer kunna hitta en vars djup inte är för stort så att längd och bredd upptill blir lite större. Vill inte ha som en lite boll liksom utan lite flatare men inser att det nog är lite svårt att hitta "den perfekts".
Min guldsmed säger som din, att det är snyggast med enbart den stora stenen och på en lite smalare skena.
Är den antikslipning ni pratar om samma som "gammal-slipning"? Nån pratade om det i butiken sist vi var där och jag glömde fråga...