Inlägg från: ellysmom |Visa alla inlägg
  • ellysmom

Du får gärna tala om varför du inte tagit den Zero. Att bara dissa hjälper ju inte mig liksom.

• ellysmom

Tack! Jag har mailat GOG om de jag gillat bäst hos JA och bett dem hitta liknande så att jag hellre kan köpa via dem eftersom de ju verkar vara så pålitliga.
    VILKEN DJUNGEL detta är! Galet ju!

Ni som ska göra era ringar hos Nordstans Guld, hur gör ni? När gör ni det eller har ni redan fått dem gjorda? Hur blev det i så fall? Hur mycket snackade ni ihop er med Christian innan? 

• ellysmom
    jools skrev 2013-12-11 11:15:12 följande:
    Vi har varit inne och pratat några gånger. Vi ska in idag och beställa ringen, är så pirrig och nu måste jag verkligen bestämma mig ang. sidostenar eller inte. Vad de sagt till mig är att så långe diamanten har GIA-certifikat så är det lugnt. Sen vill de ju helst att man köper stenen hos dem.

Ger mer info i morgon :)
    Låter bra! Vad spelar de dem för roll vilken sten man själv vill ha i kan man undra? Om jag fick en glaskula av min mormor, skulle de inte kunna sätta den i en ring då eller vad menar de? Man betalar ju dem lika mycket för arbetet och de är ju inte direkt som Bengt Molander om du sett hans ringar. Han är ju mer av en "konstnär". Mysko men blir helt klart kul att höra mer om detta!
    Du får berätta allt sen då! Pris etc. 
  • ellysmom
    jools skrev 2013-12-12 10:19:14 följande:
    Nu är vigselring beställd!
    Det blev en utan sidostenar trots allt. Dels för att stenen och förlovningsringen kom mer till sin rätt, de försvann inte bland allt bling. Dels så blev jag sugen på att ha en tredje ring, en likadan som min förlovningsring.
    Det var Christian och Erika som hjälpte oss, och de är verkligen grymma. Ärliga, försöker inte mersälja och ger bra råd och tips.
    Min diamant såg så stor ut när vi la upp den och började kolla på fattningar och så. Det känns bra!
    Christian berömde min diamant och tyckte att jag gjort ett bra val, det kändes såklart extrakul. Och den är ju bra, det vet jag ju! Excellent på allt och fantstiskt glittrig! Christian sa ingenting alls om att jag inte köpt stenen där. Han var sarare förstående.
    Vi hade lite guld med som vi lämnade in och det som blev kvar att betala var inte mycket! Nu i efterhand kan jag tycka att jag borde tagit liiiite större diamant- jag får visst inte nog :)
    Men det blev en smal ring, tror den är runt 2 mm, lite rundad och i vitt guld. 4 nätta söta klor ska hålla fast diamanten och fattningen är lite svängd. Den gör sig sjukt bra med min förlovningsring och jag är så spänd på att få se det fördiga resultatet!
    va klu! Ja, jag pratar bara med C och E där. De andra är ju bara muppiga och verkar inte dels bry sig och heller inte fatta så mycket om nåt.
    Hur stor är din sten? Vart köpte du och vad gav du för den? 
  • ellysmom
    jools skrev 2013-12-13 10:44:53 följande:
    Vi gifter oss 22/2, så bara drygt två månader kvar!

Min sten är 0.46 och jag gav 6600 för den+moms. C sa att jag skulle fått  ca 15000 för den här så det känns ju väldigt bra! Jag köpte den på James Allen, jag letade både på 77diamonds i England och på GOG och vad nu den andra sidan heter, men jag tyckte bäst om JA och deras service, de svarade snabbt och gav råd som kändes ärliga. Ställde en del kluriga frågor men som jag visste svaret på bara för att se vad de sa :)

Med guldet vi hade med kommer vi bara att betala 4500 när vi hämtar ringen, men får ett värderingsintyg på 25000. De har en väldigt shysst deal på NG, att man får lika mycket guld tillbaka som man lämnar in, de tar liksom inte grampriset som man får om man lämnar in guld.
    Så vi betalar mindre än hälften- då räknar jag med diamanten och de kostnaderna- av vad ringen är värderad till! Good deal :)
    Vi gjorde våra förlovningsringar där och jag lämnade då in min mormors vigselringar. Fick ner priset med 4000 tack vare dem och betalade 23 för min ring. sambon lämnade oxå in guld han fått och hans ring (9500) vart gratis. helt sjukt bra deal.
    Jag ska dit idag tänkte jag. Har hittat en sten på JA som jag nu pratat med flera där om och den ska vara riktigt fin. Jag gick ner till 0.6ct och den kostar ca 15000 inklusive allt. Hoppas nu bara inte det blir nåt fel.

Va kul att ni snart gifter er! Hör av er om ni behöver fotograf vettja! Du kan ju inboxa mig så får du min hemsideadress.
  • ellysmom

NU har jag beställt min ring så till den grad att pris är överenskommet och sten definitiv! Ska bara dit i veckan en gång till så att han får skriva in allt men vi var där i lördags och tog en sten som han hade hemma på .80ct. Superfin, River färg och excellent på allt. tjoho! Funderar på en lite speciell fattning jag hittat så beroende på vad han snaer om det så blir det att sätta den som på bilden här. Hoppas det blir fint! ru

ndad skena till min fyrkantiga oxå. Ska bli så sjukt kul!

• ellysmom

Ja eller hur! Det var skönt att få ha sett den IRL.
    Vi gifter oss den 8 mars. internationella kvinnodagen passande nog.
    Och håller på att jaga fotograf bland konkurrenterna. Inte helt lätt. Snällt av din väninna att plåta ert bröllop. Jag gör det aldrig för vänner utan erbjuder mig bara att ta "lite bilder" så får de boka fotograf separat. Lärt mig den "hårda vägen" att inte blanda in jobb med de närmsta. Åker till USA i 4 månader till våren så funderingen var att ta fina familjebilder där istället för bröllopsbilder i mars som ju kan vara rätt trist i den här stan. 

Hur länge dröjer det tills du får ringen nu då? 

• ellysmom
    Mathildatiger skrev 2014-02-12 15:56:17 följande:
    Jag har precis beställt en nästan likadan ring från vår guldsmed. Men min kommer att vara i gult guld och med en sten på 0,5 karat.
    Gillar infattningen jättemycket.
    Har du fått din ring än? Vore jättekul att se hur den blev. 
    Det blev inte den fattningen som var på sista bilden utan vanliga klor och på sidorna istället för på hörnena. Borde vara klar vilken dag som helst men har inte hört nåt än så kanske får ringa och fråga. Nervöst! 4veckor kvar tills vi gifter oss nu! Hihiii! Sen blir det 3 månader i USA! längtar så jag blir tokig snart! haha!
  • ellysmom

Den är klar! Jag är jättenervös och vi ska dit imorgon för att godkänna och betala resterande utöver handpenningen. Så sjukt kul! Hoppas hoppas att den är så fin som jag trott!

• ellysmom

Men gud så nervig jag är kring detta med ringen! Bara 2 veckor tills vi gifter oss nu och vi var och tittade i fredags för att godkänna. Vilket jag inte gjorde. Det ska göras lite änringar som att öppna fattningen så att man kan se hela stenens undersida oxå när man tittar igenom liksom. Men herregud vilken vacker sten det är. Vansinnigt glitter och det var verkligen helt rätt att lägga det extra krutet på en River. Hoppas på att få se den slutgiltiga versionen i slutet av veckan nu bara. Att man skulle vara så här nojjig trodde jag inte.
    Men klart det är viktigt. Ska ju sitta på fingret hela livet.  

• ellysmom
    Tossen skrev 2014-02-19 14:49:20 följande:
    Jag funderar på att köpa en ring från JA tills resan i vår, vad bör man räkna med att lägga på ring? Det är till förlovning och jag skulle vilja ha en sten som är 0,5-1ct ungefär. Pavé eller solitär. Så får det bli en vanlig allians till vigselring :D

Får man en sten av bra kvalitet om man räknar med ca 15 000 för sten och ring? Vad ska jag leta efter när jag väljer diamant?
    nej, du kommer inte få en fin sten för de pengarna i den storleken.

Kul tråd jag skap+ade förresten. Ingen svarar på ett enda inlägg. haha! Bitter? ja. PMS. japp. Men ändå.  
  • ellysmom
    SELondonswede skrev 2014-02-19 21:53:19 följande:
    Ah ellysmom. Mina inloggnings uppgifter kranglade men jag kollade traden typ 30 ggr for att se din uppdatering. Var sa nyfiken for din skull och trist att det inte var som du ville. Men skam den som ger sig och det kommer lona sig att vara petig. Nar ska du kolla pa den igen?
    ok!
    Jag vet inte! Och jag vill se den BUMS! haha! Men rimligen måste det ju bli i nästa vecka för nu är det ju snart dags ju...

• ellysmom

NU är ringen min klar! Passade på att ändra förlovningsringen lite oxå och om 1,5 vecka får jag ha dem båda på mig, JÄMT! 

Tihi!

• ellysmom
    Tossen skrev 2014-03-05 11:11:37 följande:
    Ellysmom, vilka fina ringar! Beställde du stenen från JA? Vilken storlek är det och vilken slipning?

Jag väntar på acets på tre nu sedan är det dags... längtar!
    Tack! Jag är så sjukt nöjd! haha! Snart lördag oxå! Ghaaaa!

Nej jag orkade inte hålla på att trixa med diamantköp från JA trots allt så min guldsmed jagade rätt på exakt de specifikationer jag lämnade honom. Blev kanske lite dyrare men det känns som en bra försäkring att ha gjort allt här. Att ha en fysisk person att gå till om det är något.

Den är på 0.8ct, River och SI1. Gnistrar nåt otroligt och juvelfattaren sa det var en av de finaste cushionslipade stenar han sett. tjoho! 
Svar på tråden Någon som har kuddslipad diamant som vill visa?