Min mamma är så fruktansvärt jobbig, klarar inte av henne!
Låter inget kul. Samtidigt så tror jag du får acceptera att hon faktiskt ör vuxen och får ta ansvar för sitt uppförande själv. Gör hon något sådant du inte gillar så säg så klart ifrån. Du behöver inte bli arg utan säg bara " Varför säger du så, det är inte sant". Osv osv. Jag kan också bli irriterad på min mamma och kan liksom bara ungås ett par timmar, men under den tiden försöker jag acceptera hennes dåliga sidor och andas ut liksom. Självklart ska man säga ifrån om hon avbryter osv. Kan det inte vara ett felaktigt sätt att försöka återfå kontrollen? Rollen som mor - dotter kanske suddas ut mer och mer nu när du är vuxen och liksom hänger med mer och går om rent "vuxet"? Sedan tycker jag det är fel av dig TS att "aldrig förlåta henne" för att hon inte kommer på ditt bröllop. Om du vet om att hon har social fobi OCH har problem med att åka utomlands så är ju chansen inte så stor att hon kommer, Det är en psykisk sjukdom och ingen liten grej som man kan tro. Hon vill säkert mer än gärna vara med men klarar helt enkelt inte av det, det är ditt bröllop och du ska såklart gifta dig utomlands om du vill eller måste. Men hennes fobi kom väl inte direkt precis nu? Du måste du vetat att så kunde bli fallet.