Inlägg från: FruSusan |Visa alla inlägg
  • FruSusan

Vill byta ring el komplettera men till vad?

Ringen utan stenar är förlovningsringen (snart 14 år) den andra är min vigselring i vitt/röttguld med 0.05 ct diamanter i (8 år). Jag har varit missnöjd med mitt val av ring i flera år, tycker inte att den syns & stenarna sitter oftast på undersidan ist. Nu vill jag inte slänga ut tusenlappar igen utan skulle väl kunna nöja mig med en ring i silver som har kubisk zirkonia, jag ser då ingen skillnad på vitguld & silver. Vet att silver är mjukare men jag har inget tungt arbete med händerna så slitage är ingen större fara. Alternativt en vitguldsring med kubisk zirkonia i till bra pris, skiljer ju tusenlappar på identiska ringar i vitguld & silver. Kommer byta ut förlovningsringen också till en i silver. Lägger strax upp fler bilder på ringar jag gillar, skriver inte dess material. Tar gärna emot tips på bra sidor med snygga ringar. Jag är ute efter en ring (ringar) som syns, stor sten & gärna en rosa sten.

• Svar på tråden Vill byta ring el komplettera men till vad?
  • FruSusan

bild 1 är mina nuvarande ringar

Ringar jag tycker är fina

Funderar på om de två sista skulle passa tillsammans med min nuvarande vigselring, isf tar jag bara bort min förlovningsring.....Tar tacksamt emot fler förslag Glad
  • FruSusan

sista ringen är i vitguld, de andra i silver......älskar rosa men vet inte om det blir bra, vit kanske är bättre?
  • FruSusan

Hänger inte riktigt med i hur du menade med att lämna in mina och göra om dem.....

• FruSusan

Tack majblomma för dina länkar ska kika på dem nu ! Om en silver ring är vitguldsbelagd borde den väl vara lite tåligare än bara silver? Eller har jag fel?

• FruSusan

fick min ena ring i förrgår är så nöjd! Den andra skulle jag ha hämtat idag men tar det imorgon ist. tycker till och med att mina gamla ringar blev finare och nu syns det mer än innan =)

Svar på tråden Vill byta ring el komplettera men till vad?