• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • Lavin

Åh vad härligt att det är fler som också vill ha det :) Jag är tycker det är lite scary att låta sy upp en klänning.. men får fundera på det! Solkärlek: Tack för länkarna och bilderna också :) Jag jobbar inom kök så kmr få tag på gigantiska konservburkar och burkar som vi kan ha blommor/buketter i.. :)

• Lavin

Skogsblomma: asfint diadem! Jag kommer lägga ut bilder ikväll. Tråkigt det inte funkar från mobilen nu :(

• Lavin

RedBride; klänningen är en Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion. Den finns inte längre på deras hemsida, och om man får tag på den så kan jag tänka mig att den är ganska dyr. Jag håller med er båda. Nästintill Hopplöst! :/ men jag tänker då inte nöja mig med mindre än vad jg tänkt mig! :) så jakten fortsätter!

• Lavin
    RedBride skrev 2013-12-04 20:24:46 följande:

Jag har dock beställt ny klänning idag, hoppas den kommer fort!

Efter tips från Marolo så beställde jag en kort spetsdröm från Zalando :) Hoppas den passar bara. Fast egentligen vill jag droppa några kg först (läs ganska många) så jag beställde den faktiskt lite för liten... haha.

Det kan jag tycka är lite synd med dessa långa vackra bohem-klänningar, jag har liksom verkligen inte kroppsformen för dem! Dreglar över Kate Moss bröllopsbilder, men själv är jag 1.60 lång med riktig timglasfigur vilket gör att det skiljer ett par storlekar mellan kroppen på olika ställen... Jag har dessutom stor byst vilket gör att jag inte skulle kunna ha riktigt så låg urringning som i TS, hade sett väldigt billigt ut på mig! Inte sådär vackert och avslappnat som på bilden... :P

Åh :) kort lät ju fint också! Man ska bära det som passar en själv bäst, helt klart ! :)
    Vackra, långa bohem-klänningar... jag förstår vilka du syftar på. dom långa som hänger lite som ett tält.. som flödar i vinden......
    Jag ser det mer som att det är dom där små sakerna på klänningarna som får dem att kännas bohem.
    Jag är 173. har lite bredare axlar, DD-Ekupa osv, men är ganska "normalbygd" annars om man nu kan säga så. Jag vill ha en klänning som täcker axlar och är Vringad(och du har rätt.. nu när jag kollar på bilden så är ju urringningen ganska lång... :/) och som är lite tajt runt övre delen av magen men inte den undre - så man täcker den putande delen haha. Jag vill ha kläder som är gjorda för att smickra kvinnans kropp.... Som på klänningen jag la ut bilden på :)
    Sen kan man göra allt lite bohem med hjälp av spets, virkat och massa blommor och annat grejs.
    funderar på om man ska sy själv.
    undra om man vågar! :S :)
  • Lavin

Petraksa: det är sviiiinsvårt att hitta lokal! Var i landet bor ni? Jag bor i västerbotten och det finns knappt nått - om man inte känner någon bonde som har en tom lada med anslutande kök till förfogan... Vilket tyvärr inte verkar existera här. Men med lite fantasi så kan man nog hitta nå bra. Vi har spanat ut en loge som har takbjälkar ( men den är ful för övrigt :p). Vi tänkte om man markerar takbjälkarna med ljusslingor och täcker över det värsta med tyg, så fokuserar folk inte på resten... förhoppningsvis. :)

• Lavin
    Petraksa skrev 2013-12-05 16:04:46 följande:
    Vi bor i Skåne och jag känner precis som du säger att om man inte känner någon bonde är det i princip kört.
    Men en loge måste ju vara perfekt? Man kan ju dekorera så mycket fint med ljusslingor, tyger och ljuslyktor.

Vi har kollat lite på en lokal som förr har varit en danslokal. De har precis renoverat den men behållt alla målningar. Är som en "vanlig" lokal men så är där en balkong runt hela dansytan med jättefina målningar på. Och fördelen med den lokalen är ju att det faktiskt redan finns en scen, kök, toaletter och garderob.
    Tror att med lite pynt och fix kan den bli jättefin :)

Det enda negativa är att vi funderade på att gifta oss på nationaldagen då den infaller på en lördag 2015 och på så sätt hade vår bröllopsdag alltid varit en röd dag.
    Men det verkar som om att klubben som äger lokalen brukar ha något nationaldags firande.
    Så som det ser ut nu får vi antingen byta datum eller hitta en annan lokal.

Hur har du tänkt med dekorationer? Blir det mycket som du ordnar själv? 
    Hm, det lät ju lite knepigt för er! Hoppas det går bra att lösa det med datumet ändå... för det lät ju verkligen som en bra lokal :)
    Jag ska nog göra det mesta själv. Jag är en liten pysslare så det går nog bra. Tänker göra vimplar, pappersbollar och sånt annat fluff. vi ska köpa "paketblommor" av lite olika blommor i färgerna vitt, aprikos och grönt och sen sätta ihop det själva :) annars har jag inte funderat så mkt mer över dekorationen ännu. Har som mest spånat, inget som är satt i verket ännu :P :) Ni då?
  • Lavin

inspoPICS Glad

hittade den här klänningen idag.. enkel, men med lite rätt accecoarer och hår skulle det kunna bli fint :)

Jag vill ha utsläppt hår... A la detta kanske :)

MYSFAKTOR HÖÖÖÖÖÖÖG :D

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)