RedBride skrev 2013-12-04 20:24:46 följande:
Jag har dock beställt ny klänning idag, hoppas den kommer fort!
Efter tips från Marolo så beställde jag en kort spetsdröm från Zalando :) Hoppas den passar bara. Fast egentligen vill jag droppa några kg först (läs ganska många) så jag beställde den faktiskt lite för liten... haha.
Det kan jag tycka är lite synd med dessa långa vackra bohem-klänningar, jag har liksom verkligen inte kroppsformen för dem! Dreglar över Kate Moss bröllopsbilder, men själv är jag 1.60 lång med riktig timglasfigur vilket gör att det skiljer ett par storlekar mellan kroppen på olika ställen... Jag har dessutom stor byst vilket gör att jag inte skulle kunna ha riktigt så låg urringning som i TS, hade sett väldigt billigt ut på mig! Inte sådär vackert och avslappnat som på bilden... :P
Åh :) kort lät ju fint också! Man ska bära det som passar en själv bäst, helt klart ! :)
Vackra, långa bohem-klänningar... jag förstår vilka du syftar på. dom långa som hänger lite som ett tält.. som flödar i vinden......
Jag ser det mer som att det är dom där små sakerna på klänningarna som får dem att kännas bohem.
Jag är 173. har lite bredare axlar, DD-Ekupa osv, men är ganska "normalbygd" annars om man nu kan säga så. Jag vill ha en klänning som täcker axlar och är Vringad(och du har rätt.. nu när jag kollar på bilden så är ju urringningen ganska lång... :/) och som är lite tajt runt övre delen av magen men inte den undre - så man täcker den putande delen haha. Jag vill ha kläder som är gjorda för att smickra kvinnans kropp.... Som på klänningen jag la ut bilden på :)
Sen kan man göra allt lite bohem med hjälp av spets, virkat och massa blommor och annat grejs.
funderar på om man ska sy själv.
undra om man vågar! :S :)