• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • MH2014

Hej,
    gillar verkligen stilen men kan inte anamma den så mycket som jag velat då vi gifter oss i vinter och mycket bohem är ju lite för somrigt! Men jag har gjort några kompromisser som jag hoppas på att ge en avslappnad känsla fast med liten touch av glamour!

ang vart du kan hitta liknande klänningar så kommer det ju mer sånt mode till vårarna! om du har tid att vänta?! Men kolla amerikanska sidor, finns oftast massa fint, eller Etsy.com där du kan få den designad... Lycka Till!

• Vichy

Jag tycker det är fint, men jag passar inte riktigt i det! Men jag tycker om bohem/vintage dukningar, så min inspiration lutar mycket ditåt!

• Solkärlek

Hej! 

Vi ska också ha ett bröllop med bohemtema. Vad kul med en tråd med inspiration.
    Angående din klänning så kan jag också tipsa om etsy. Om du söker på boho wedding dress och liknande så kommer det upp jättefina :)

Det finns en bra sida som heter http://www.boho-weddings.com/ kolla in den! :) 

Vi kommer gifta oss på en stor tomt med en sjö intill... 

Med mycket vimplar och hemmagjorda ljuslyktor... 

och omaka bordsdekorationer... 

och gärna tårtbuffé med stubbfat. :) 

Hur ser era inspirationsfoton ut? 
  • Skogsblomma

Å jag älskar vintage/boheme! Skall ha det temat på vårt bröllop med :) Jag har inte hittat rätt klänning ännu men mina accessoarer har jag beställt. Ett jättevackert tygblomsdiadem och en tygbukett.

Har beställt via hemsidan www.thewildrose.se, diademet Rose är det jag skall ha fast med brons, ivory och guldpärlor i mitten. Hon har det i sin Etsybutik med www.etsy.com/se-en/listing/171051831/ivory-bohemic-floral-headpiece-hand-made

Ser fram emot mer inspiration i den här tråden!!

• Lavin

Åh vad härligt att det är fler som också vill ha det :) Jag är tycker det är lite scary att låta sy upp en klänning.. men får fundera på det! Solkärlek: Tack för länkarna och bilderna också :) Jag jobbar inom kök så kmr få tag på gigantiska konservburkar och burkar som vi kan ha blommor/buketter i.. :)

• marolo

Det är så fint med vintage/boheme bröllop! Har ni tänkt på vad ni ska ha för porslin? Det är nämligen så att jag planerade ett vintagebröllop och har inhandlat porslin, men nu har vi tänkt rymma och åka utomlands istället för att ha fest och allt porslin står och skräpar, någon som letar tallrikar, uppläggningsfat, koppar, koppfat och tårtfart med vintage/bohem känsla? :) (vet inte om man få fråga sånt i forumet egentligen men men)

• Lavin

Skogsblomma: asfint diadem! Jag kommer lägga ut bilder ikväll. Tråkigt det inte funkar från mobilen nu :(

• RedBride

Hej!

Planerar också vintage-bröllop, för nästa sommar :)

Jättefin klänning TS, har du hittat den än? Jag har sett endel liknande på etsy (som har massor av bra grejer till vintage-bröllop).

Letar som en tok efter klänningar nu, köpte en begagnad för någon månad sen, men nu känner jag att den inte alls är rätt. Alldeles för puffig och glittrig!

Jag letar efter en smickrande klänning, gärna spets eller kanske tyll. Har börjat kika på korta klänningar då det blir så himla varmt med långklänning i flera lager på ett augustibröllop ;)

• marolo
    RedBride skrev 2013-12-04 14:21:20 följande:

Hej!

Planerar också vintage-bröllop, för nästa sommar :)

Jättefin klänning TS, har du hittat den än? Jag har sett endel liknande på etsy (som har massor av bra grejer till vintage-bröllop).

Letar som en tok efter klänningar nu, köpte en begagnad för någon månad sen, men nu känner jag att den inte alls är rätt. Alldeles för puffig och glittrig!

Jag letar efter en smickrande klänning, gärna spets eller kanske tyll. Har börjat kika på korta klänningar då det blir så himla varmt med långklänning i flera lager på ett augustibröllop ;)

jag håller med dig, det är ett evighetsprojekt att hitta en klänning som är vintageinspererad, etsy har jättemånga fina men jag vågar inte riktigt beställa då man aldrig vet vad priset blir med tull och skatt och sånt :) 
  • Lavin

RedBride; klänningen är en Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion. Den finns inte längre på deras hemsida, och om man får tag på den så kan jag tänka mig att den är ganska dyr. Jag håller med er båda. Nästintill Hopplöst! :/ men jag tänker då inte nöja mig med mindre än vad jg tänkt mig! :) så jakten fortsätter!

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)