• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • widuse

Jag köpte finna thildatyger på panduro så nu skall här sys :) köpte öven hampasnöre att sy fast vimplarna i ...lite vintage sådär Dessutom kom mina fina vintageskor som jag beställt från etsy igår. Fattade jag bara hur jag får in bilder här så skulle jag fota dem och visa!

• marolo
    widuse skrev 2014-01-15 18:49:50 följande:
    Jag köpte finna thildatyger på panduro så nu skall här sys :) köpte öven hampasnöre att sy fast vimplarna i ...lite vintage sådär Dessutom kom mina fina vintageskor som jag beställt från etsy igår. Fattade jag bara hur jag får in bilder här så skulle jag fota dem och visa!
    du använder antagligen fler webbläsare använd google chrome eller firefox så ska det inte vara några problem :)
  • MH2014

Idag kom ett par nya skor hem ;) grymt snygga och faktiskt bekväma trots 14.5cm ;) men för den här tvåbarnsmorsan var det ett tag sedan jag hade så höga klackar, men med lite övning så ska det väl gå :))
    sedan måste jag prova dem ihop med klänningen för att se att helheten fungerar!

• marolo
    MH2014 skrev 2014-01-17 19:38:53 följande:
    Idag kom ett par nya skor hem ;) grymt snygga och faktiskt bekväma trots 14.5cm ;) men för den här tvåbarnsmorsan var det ett tag sedan jag hade så höga klackar, men med lite övning så ska det väl gå :))
    sedan måste jag prova dem ihop med klänningen för att se att helheten fungerar!
    haha det är du och jag som tvivlar hur går det med klänningsvalet? ;) själv har jag börjat tvivla på min men hur hittar man en klänning med 30 dar till bröllopet?! gaaahhh
  • PoS

Marolo, jag köpte min idag o jag gifter mig om en vecka Hade två hemma men tvivlade på festklänningen så har letat febrilt på Blocket nu i en vecka och idag hittade jag den perfekta! Så det går med lite tur

• LinneaR

Min mamma fick den stora äran att sy metervis med vimplar. Tror det var rätt enkelt. Hon sydde dock ihop två lappar så att de blev lite stadigare + att vissa tyger bara hade mönster på en sida. Tygerna är köpte på loppis.

• marolo
    PoS skrev 2014-01-17 20:59:20 följande:
    Marolo, jag köpte min idag o jag gifter mig om en vecka Hade två hemma men tvivlade på festklänningen så har letat febrilt på Blocket nu i en vecka och idag hittade jag den perfekta! Så det går med lite tur
    haha tur att man inte är den enda som är ute i sista minuten Flört

• PoS

Ett enklare (men inte lika genomarbetat och fint) sätt att göra vimplar är ju att göra limma trekantiga fina pappersvimplar på tråd eller snöre. Alternativt tråd och häfta eller limma fast trekantiga tygbitar

• MH2014

Marolo - eller hur :)) byter upplägg och velar om outfit!! Haha
    och visst kan du finna en, om inte annat så har du ju en så du står ju inte tomhänt, go for it ;) hittar vi så hittar vi, gör vi det inte så blir det nog toppen ändå ;)

• Carolinekahlstrom

Jag gillar också det bohemiska! Särskilt håret! Är ute efter en fin bohemisk frisyr! Gillar vattenfallsfläta med lite slarviga lockar. Kan tyvärr inte lägga upp bild då jag sitter vid telefonen.

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)