• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • MH2014

Så, nu sitter jag vid en data och kan dela med mig av bilder på inspiration och hemmapyssel  Glad

Här är våra champagneglas som vi satt kristaller på.

Några av alla sprayfärgade glas/vaser. Vi kommer ha ranunklar, vita tulpaner och videung (antagligen)

Ramfonten vi köpt från en hemsida, denna har vi på vår inbjudning som är ett stående a4. På vitt naturpapper och så har jag sotat kanterna med svart och satt kristaller i blommornas mitt.

Pimpat blockljus i olika storlekar med pärlor och kristaller. Limmat med ljuslim. Inget ljus är det andra likt. Dessa ska stå på mindre speglar runt om på serveringsborden. Kommer även att i fönstrena ha ljuspåsar med ledljus.

Våra dryckeshållare vi tänkte blanda olika "bål" i för fri påfyllning.

Detta är ett av våra inspirationsfoto till vår mingelmat/fingerfood. Vi ska träffa kocken imorgon som nog kommer få mycket fria händer men vi ger lite inspiration. Alla "snittar" kommer serveras på silverbrickor i olika höjder, då vi limmat fötter på dem, och/eller på speglar.

En osttårta kommer finnas med kex och marmelad. Sötsak i form av små portions chokladtårtor med rom marinerade hallon kommer med att finnas. De är gudomliga! (vi gillar egentligen inte tårtor/bakelser så mycket)

Ev min bukett, OM jag har någon. Annars ev bara nån/några ranunkler.

Så, hoppas jag inspirerar någon. Och nu kanske ni får en klarare bild av vår mingelvigsel Skål
  • Enilea

jag skulel vilja ha dessa inbjudningskort- inte mina och har ingen aning varifrån bilden kommer, ahde sparat den i min bildbank för bröllopet.
    Är det nån som har tips på var jag kan beställa dessa eller materialet till dem?

• CJ5

MH2014 Vart har du köpt dryckeshållaren? jag letar efter någon sån, hittade på Granit men jag är så snål så jag tyckte att dom 400 kr den kostade var för mycket.

• Enilea

CJ5
    Här finns det:

www.blomstertorpet.se/category.html/kannor---vinbox---stromshaga-pip-studio-greengate-miljogarden
    himlavit.se/index.php&product_id=332
    www.hus-modern.se/varumarken-1/stromshaga/glasburk-med-kran
    www.stromshaga.se/glasburk-m-kran-65-l-p-871-c-153.aspx

Finns på andra ställen också. Googla burk med tappkran eller glaskaraff med tappkran

Om någon hittar eller vet fler ställen som säljer billigare så hojta gärna till då jag också letar

• MH2014

CJ5 - jag köpte ifrån blomstertorpet... Tyvärr kostar dem ju en del och vet inte om du hittar så mycket billigare!! Kolla om du hittar nån rabattkod på granit?

• widuse

Jag funderar på att göra egna vimplar / girlanger då de fantastiska jag sett på etsy är lite för korta.. ngn som har tips på hur man tillverkar på ett smidigt sätt?

• Enilea

widuse- antingen klipper du trianglar av olika tyger och syr på dem på bomullsband eller så gör du av papper och limmar ihop.

• LindaMaria

Hej!

Jag har varit ganska oaktig på det här sidan men fastnade direkt för den här tråden! Vi har egentligen inget "tema" men ska vara på landet och gillar bohem/vintage-stilen så det går väl åt det hållet antar jag!

Är också på jakt efter såna burkar att ha lemonad eller bål i, men bara hittat på Granit tidigare. Ska definitivt kolla in alla era bra tips!

Och Widuse - Lagerhaus har vimplar, 10 meter 69 pix. Rätt billigt ändå!

http://www.lagerhaus.se/produkt/319/vimplar-papper-p2076 

• Petraksa

Jag sydde egna vimplar nu för ett tag sen till en av tjejernas rum för att testa på det. Hur lätt som helst och kommer göra massor till bröllopet för att dekorera med. Åkte till en tygaffär och köpte billigt tyg i de färgskalor jag ville ha. Blev hur fint som helst.
    Ska försöka komma ihåg att ta en bild när jag kommer hem! :) 

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)