• widuse

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Åh vilken rolig tråd!! Jag har köpt min klänning på hui couture och funderar mest på nu hur vi ska fixa med fin vintage dukning... jag vill hitta fina tags som placeringskortoch har kollat en del på etsy. Finns det ngn liknande svensk sida?

• widuse

Vi ska gifta oss och ha festen på slattefors magasin. Googla och kolla bildspelet får ni se! Puffar lite för min tidigare fråga om det finns ngn " etsy-liknande" sida i sverige? Har kollat lite på mokkasin.com

• widuse

Vet någon vart man kan hitta verklighetstrogna fejk ranunklar? Vi vill ha dem på borden i vaser men någon sa att det var ganska svårt att få tag i ( odla) ranunklar till början av juni, och jag antar att det blir skitdyrt att beställa på blomsteraffärer?? Iaf om man skall ha den kvantiteten....

Letar också efter fina ettiketter í naturfärg att ha som bordplaceringskort...tänkte binda dem med grövre " rep" runt servetterna.... har någon sett det någonstans?

• widuse

...glömde förästen tillägga att jag köpte 2 par skor , vintage, på etsy igår :)

• widuse

Jag funderar på att göra egna vimplar / girlanger då de fantastiska jag sett på etsy är lite för korta.. ngn som har tips på hur man tillverkar på ett smidigt sätt?

• widuse

Jag köpte finna thildatyger på panduro så nu skall här sys :) köpte öven hampasnöre att sy fast vimplarna i ...lite vintage sådär Dessutom kom mina fina vintageskor som jag beställt från etsy igår. Fattade jag bara hur jag får in bilder här så skulle jag fota dem och visa!

• widuse

Även jag sparar glasburkar :) jag har köpt washitejp med spets på som jag ska sätta runt. Har också köpt fina små vaser på typ myrorna för 10 kr st. Jag funderade lite på detra med sugrör... vart ska ni som tänkt anv det använda dem? I baren? El till fördrinken? Vi kommer ju ha 95 gäster så jag misstänker att det skulle bli sjukt mkt sugrör till baren isf. ??

• widuse

Ja..sorry..spetsband menar jag... Jag är lite virrig, fick diskbråck igår....

• widuse

jag blir tokig!! Letar ihjälmigefter juteväv el liknande at göra löpare av till borden. Men det är ju så sjukt dyrt! Att köpa metervara a 100 kr när man behöver ca 50 meter känns vansinnigt. Så mycket "spender" är jag trots allt inte ;) någon som har tips??

• widuse

MH2014: Så fantastiskt fina!! Ni var så vackra tycker jag!! Hur många gäster kom?

• widuse

Åh nu måste ni hjälpa mig! Jag har insett att jag inte kommer kunna svira som jag vill på bröllopsfesten iförd min brudklänning ( massor kjol, långt släp etc) jag älskar ju att dansa ,! Iaf så har jag bestämt att jag vill ha en kort klänning att byta till framåt natten... Men jag hittar ju ingen fin! :(

Det jag tänkt mig är att den gärna får påminna om brudklänningen. Jag vill således att den ska vara vit och gärna i spets. Jag vill ha ngt " fodraligt" , alltså inte så bylsig men inte för kort. De flesta jag sett ser ut som nattlinnen när de är vita i spets... Har ni ngt tips? Är det fler som kommer byta klänning och har ni isf bild på den ni ska ha på er?

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)