• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • Lavin
    Solkärlek skrev 2013-12-18 18:32:28 följande:
    MH2014- Jag fick en tanke när jag läste om ditt klädval. Om du inte brukar ha ljusa färger förstår jag att det kan kännas ovant. Men jag tror att när det gäller brudklänning så är ju det ett plagg som "ska" kännas ovant, jag menar att det är ju ett plagg som man (förhoppningsvis) bara har på sig en dag i livet, så det går ju inte att vänja sig vid det :) Sedan tycker jag att det är en väldigt fin symbolik i vitt då vi har det i alla traditionella övergångsriter. Dop, konfirmation, student och vigsel. Du kanske inte är så traditionsbunden men när jag hörde detta bestämde jag mig för vit klänning (då jag innan tänkt ha ljusrosa). Kanske kan du spara den svarta klänningen och ha den när du och din man går ut första gången på en fin restaurang på bröllopsresan. Hoppas du blir nöjd med ditt val, detta var bara lite tankar men det är ju som sagt du som behöver känna efter :)
    True true det också! Glad
  • MH2014
    Solkärlek skrev 2013-12-18 18:32:28 följande:
    MH2014- Jag fick en tanke när jag läste om ditt klädval. Om du inte brukar ha ljusa färger förstår jag att det kan kännas ovant. Men jag tror att när det gäller brudklänning så är ju det ett plagg som "ska" kännas ovant, jag menar att det är ju ett plagg som man (förhoppningsvis) bara har på sig en dag i livet, så det går ju inte att vänja sig vid det :) Sedan tycker jag att det är en väldigt fin symbolik i vitt då vi har det i alla traditionella övergångsriter. Dop, konfirmation, student och vigsel. Du kanske inte är så traditionsbunden men när jag hörde detta bestämde jag mig för vit klänning (då jag innan tänkt ha ljusrosa). Kanske kan du spara den svarta klänningen och ha den när du och din man går ut första gången på en fin restaurang på bröllopsresan. Hoppas du blir nöjd med ditt val, detta var bara lite tankar men det är ju som sagt du som behöver känna efter :)
    Bra tankar!!...är ju bara det att visst sa det kännas ovant men nog jäklar vill man känna sig vacker och outstanding!!??... och det gjorde jag ju inte :(

Sen en input med det där med vit klänning, dop konfirmation, student... jag döptes som tonåring så fick ju ha yrkans vita cape, studenten hade jag vitt med paljetter (och det var big no no på min tid ;) ) dessutom bytte jag om direkt efter till svart,,ja då har vi vigsel kvar då......fortsättning följer....hahaha 
  • Caledonia

MH2014 - jag tycker ringningen är ursnygg! Tycker den passar dig alldeles utmärkt Men jag gillar även den vita klänningen, mycket fin!

• MH2014

Caledonia - Tack :)) Det är såååå himla svårt att ta beslut,,tänker hit och dit och dit och hit....

• marolo

jag tycker att den vita klänningen ser mycket bättre ut på dig än på modellbilden, och med ett svart bälte i midjan kan det bli hur fint som helst :) men som sagt den svarta är fin den oxå, Men har du inte funderat på att byta efter vigseln? kör på den vita och om du inte trivs kan du byta till den svarta? :) 

• Malin91

Beställde glasbehållare med tappkran (se bild) i förra veckan och ska hämta ut dom så fort bilen kommer hem!! Så spänd. Håll tummarna för att dom är braaaa :D

• MH2014

Vilken av dem?? Eller en av var?
    Den översta är Granit va?
    vi har ju köpt två st, om de är sex eller åttakantiga kommer jag ej ihåg nu! är iaf på 6 1/2 liter.

• MH2014

Marolo - vi har "ju bara" en mingelvigsel så det handlar ju bara om någon timmes mingel, så ett ombyte blir lite tajt ;)

• Malin91

Ja precis, den översta är granit. Köpte två av den och en av den andra varianten :)
    Vart har ni köpt era ifrån? Är sugen på fler bara för att det såg så fint ut på bilden (finns ovan här har jag för mig?), men känns kanske inte jätte nödvändigt med så många egentligen.. :b 
    Granit är på 6L och den andra (pottery barn) är på straxt över 8L. 

• MH2014

Vi valde mellan Granit och ? (Kommer verkligen inte ihåg, men det var en svensk lantlig ebutik) karln min ville dock ha kantiga så köpte dem! Kanske vi har dem till salu i februari ;)

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)