• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej!
    Jag ÄLSKAR den lite mer bohemiska stilen och vill ha den på mitt bröllop.
    Finns det fler som älskar det också?
    Det skulle också vara kul om man kunde spåna på ideer tillsammans i en tråd.
    Lägg upp bilder och visa hur ni hade det på ert bröllop för att få den där extra bohem/vintage-känslan!!

Jag har hittat den här klänningen som jag verkligen älskar.
    Charlotte dress från GracelovesLace, förra årets kollektion.
    Någon som har tips på hur man kan få tag på den/liknande till billigt pris?

• Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)
  • Caledonia

Hej!

Får man hänga med här?
    Vi ska ha ett vintage/bohem-bröllop den 31 maj 2014 Försöker samtidigt hålla kostnaderna nere, så det är ett stort pysslande!

Klänningen går mer åt vintagehållet än åt bohemhållet:

Däremot går vår festlokal mer åt det bohemiska hållet Vi ska både ha vigsel och fest på Linneaträdgården i Helsingborg:
    linneatradgarden.se/
    Det är ett gammalt växthus som nu huserar en restaurang, och en fin butik.
  • Caledonia
    Petraksa skrev 2013-12-06 15:45:58 följande:
    Har tänkt mig någonting sådanhär till välkomsdrink. Älskar hela det här med dricka ur en syltburk enda sen jag fick det på något bröllop i usa. Tycker att det är urgulligt!

Just nu håller vi faktiskt på att skissa på en save the date magnet att skicka till gästerna. Tänkte skicka ut de ett år innan eftersom jag bjuder vänner ifrån hela världen vill jag ge de en chans att hinna fixa med resor och grejer.
    Någon som har gjort några save the date kort i vintage stil? :)
    Vi har pratat med restaurangen om att just ha lemonad till gästerna under tiden som jag och mannen fotograferas Och jag har inhandlat precis sådana rosarandiga sugrör Tänkte köpa omatchandande glas på loppisar, men drömmen hade ju varit just sådana burkar! Jättefint med klistermärket på, det ska vi def ha i åtanke.

Vi har skickat Save tne date till de som bor i utlandet. Vi skippade dock vårt tema och skojade till det ordentligt... Vi är med på bild i matchande onepieces Men vi tryckte däremot dem på papper med struktur så vi fick in en lite "ruff" känsla. Det är det enda som går utanför temat haha!
  • Lavin
    Caledonia skrev 2013-12-07 12:46:34 följande:
    Hej!

Får man hänga med här?
    Vi ska ha ett vintage/bohem-bröllop den 31 maj 2014 Försöker samtidigt hålla kostnaderna nere, så det är ett stort pysslande!

Klänningen går mer åt vintagehållet än åt bohemhållet:

Däremot går vår festlokal mer åt det bohemiska hållet Vi ska både ha vigsel och fest på Linneaträdgården i Helsingborg:
    linneatradgarden.se/
    Det är ett gammalt växthus som nu huserar en restaurang, och en fin butik.
    Åh, vilken underbar & gullig lokal ni har hittat. Har ni bjudit många? Jag önskar att det fanns något liknande där jag bor :/ Vi försöker också hålla kostnaderna nere, men som tur är har vi många som vill engagera sig och hjälpa till så det är ett stort plus :)
  • Lavin
    MH2014 skrev 2013-12-07 09:37:00 följande:
    Nu sitter jag med paddan och kan inte ladda upp bilder (vet inte om man kan se i mitt bildgalleri?) vi har ju som sagt en vintervigsel så kan ju inte anamma hur mycket som helst men det vi har valt är: dryck i glasbehållare (liknande de som petraksa la upp), spraymålade glas/vaser/flaskor att ha snittblommor i, backdrop med ljusslingor, levande ljus på speglar, snittarna och tårtorna serveras på silverfat och speglar, glittersprayade trädgrenar i krukor, marschaller som visar vägen in i vigselplatsen, vigs på ett friluftsmuseum, jagom kmer ha en mulletdress och antagligen utsläppt beachhår med blommor fösta som en halvkrans, brudbukett antingen en knippe videung eller två/tre singel ranunkler. Vi har inget typiskt bröllop utan mer en mingelvigsel, sedan åker vi på mini moon till Prag och bor på ett Art Deco hotell! Inbjudan är i snirklig ram runt skrivstilstext, har mörkat kanterna så papperet ser bränt/gammalt ut, likaså med kuverten, som oxå har prydnad av våra tumavtryck.
    "bara" 66 dagar och mindre än 10 veckor kvar,, men vem räknar ;)
    Det syns inget i bildgalleriet heller :( men det lät fint i alla fall! Det låter så härligt med vinterbröllop då man kan använda sig av så många olika ljuskällor för att lysa upp i mörkret o skapa mysstämning; marschaller, ljusslingor, levande ljus osv.
    Min syster hade ett vinter/vår-bröllop också och använde sig av videung. Jättefint! :)
  • Caledonia
    Lavin skrev 2013-12-07 14:48:45 följande:
    Åh, vilken underbar & gullig lokal ni har hittat. Har ni bjudit många? Jag önskar att det fanns något liknande där jag bor :/ Vi försöker också hålla kostnaderna nere, men som tur är har vi många som vill engagera sig och hjälpa till så det är ett stort plus :)
    Vi kommer bjuda runt 60 pers.
    Ja vi har också tur att få hjälp från många olika håll, både stort och smått Jag köper in dekorationer och annat när jag hittar en bra deal, och klänningen beställs från Kina. Den stora kostnaden är just mat och fest, där har vi valt buffé för att hålla kostnaderna nere. Jag äter ofta på restaurangen där och vet att maten är väldigt god och deras bufféer är väl tilltagna och trevliga
  • Petraksa
    Caledonia skrev 2013-12-07 12:52:15 följande:
    Vi har pratat med restaurangen om att just ha lemonad till gästerna under tiden som jag och mannen fotograferas Och jag har inhandlat precis sådana rosarandiga sugrör Tänkte köpa omatchandande glas på loppisar, men drömmen hade ju varit just sådana burkar! Jättefint med klistermärket på, det ska vi def ha i åtanke.

Vi har skickat Save tne date till de som bor i utlandet. Vi skippade dock vårt tema och skojade till det ordentligt... Vi är med på bild i matchande onepieces Men vi tryckte däremot dem på papper med struktur så vi fick in en lite "ruff" känsla. Det är det enda som går utanför temat haha!
    Det är en tanke som vi också har haft att gå ifrån temat helt på save the date korten. Mest för att jag kanske vill hålla temat lite hemligt tills det närmar sig. Annars är det jämnt så många som ska tycka och tänka och påpeka. Och sådant hade gjort mig väldigt irriterad då jag är så selektiv i min smak och alltid väldigt bestämt med vad jag gillar och inte gillar.

Kul med onepiece förövrigt då dessa inte är så vanliga utanför skandinaviens gränser Glad 
  • KimOchKjell

Hej Alla :)

Vi ska själva ha ett bröllop mer åt skärgårdstemat, men hoppas att få in lite vintage.

Gällande klänningar så rekomenderar jag er verkligen att kolla in Ida Sjöstedts designs. Enkla och lite retro :)

• RedBride

Fick idag hem min klänning som jag beställt!

Den är visserligen kort variant, men jag blev helt kär när jag blev tipsad om den här på BT! Eftersom vi har bröllopet i augusti är det perfekt att kunna byta till en kort svalare klänning till middag & fest.

Är sååå nöjd, den är helt underbar och mycket mer vintage.känsla än min andra klänning så den kommer nog bli perfekt :)

• marolo
    RedBride skrev 2013-12-10 21:38:54 följande:

Fick idag hem min klänning som jag beställt!

Den är visserligen kort variant, men jag blev helt kär när jag blev tipsad om den här på BT! Eftersom vi har bröllopet i augusti är det perfekt att kunna byta till en kort svalare klänning till middag & fest.

Är sååå nöjd, den är helt underbar och mycket mer vintage.känsla än min andra klänning så den kommer nog bli perfekt :)

vad roligt att den blev så bra! :D
Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)