• MH2014

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Hej,
    gillar verkligen stilen men kan inte anamma den så mycket som jag velat då vi gifter oss i vinter och mycket bohem är ju lite för somrigt! Men jag har gjort några kompromisser som jag hoppas på att ge en avslappnad känsla fast med liten touch av glamour!

ang vart du kan hitta liknande klänningar så kommer det ju mer sånt mode till vårarna! om du har tid att vänta?! Men kolla amerikanska sidor, finns oftast massa fint, eller Etsy.com där du kan få den designad... Lycka Till!

• MH2014

Nu sitter jag med paddan och kan inte ladda upp bilder (vet inte om man kan se i mitt bildgalleri?) vi har ju som sagt en vintervigsel så kan ju inte anamma hur mycket som helst men det vi har valt är: dryck i glasbehållare (liknande de som petraksa la upp), spraymålade glas/vaser/flaskor att ha snittblommor i, backdrop med ljusslingor, levande ljus på speglar, snittarna och tårtorna serveras på silverfat och speglar, glittersprayade trädgrenar i krukor, marschaller som visar vägen in i vigselplatsen, vigs på ett friluftsmuseum, jag kommer ha en mulletdress och antagligen utsläppt beachhår med blommor fösta som en halvkrans, brudbukett antingen en knippe videung eller två/tre singel ranunkler. Vi har inget typiskt bröllop utan mer en mingelvigsel, sedan åker vi på mini moon till Prag och bor på ett Art Deco hotell! Inbjudan är i snirklig ram runt skrivstilstext, har mörkat kanterna så papperet ser bränt/gammalt ut, likaså med kuverten, som oxå har prydnad av våra tumavtryck.
    "bara" 66 dagar och mindre än 10 veckor kvar,, men vem räknar ;)

• MH2014

Jag har hela tiden haft ett tvivel om min köpta mullet dress, den är inte hundra och har inte känts så, men de typ av Kate Moss klänningar jag vill ha kostar lika mycket som en handpenning på ett hus/slott hahaha! Provade iaf hela kitet imåndags, och det kändes bara blää inte jag!! :( så ledsamt då det är 60 dagar kvar till vår dag.
    jag använder nästan aldrig så ljusa färger utan passar och känner mig vackrast i de mörkare färgerna!!jag har nu funderat på att byta helt!! Jag känner mig sexigast och finast i svart och är nu inne på att ha en svart festklänning istället! Har hittat två alternativ eller åtminstone nå liknande det jag tänker mig, men behöver råd!
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/ida-sjöstedt-1/maxiklänningar/stardust-black
    www.bubbleroom.se/sv/kvinna/ida-sjöstedt-1/maxiklänningar/whisper-long-black

vad tycker ni?? Vårat upplägg är beskrivet längre upp i tråden.

• MH2014

Sandri87, redbride, marolo - tack för feedback :) klänning nr 1 är beställd och väntas komma i veckan. Valde att börja ta hem en av dem för att checka stl osv. Hoppas jag den är mer än underbar!! Köpte tre par skor idag som jag kan bära till :) Håll tummarna för mig! Vi är ju inte så traditionella så en partyklänning med glitter och dyl skulle få mig att känna mig uppklädd, så lite glitter är inte fel, för mig ;) Har även köpt två till klänningar som är ev val. En kort paljett i svart/silver och en golvlång i svart spets med långa ärmar, påminner mycket om klänning nr 2 i mitt förra inlägg men inte så väl designad och glittrig men med v-ring istället.....fortsättning följer! :)

• MH2014

Laddar upp två mindre bra foton på mina båda klänningar (ursäkta röran omkring och as dåligt ljus)

Den första är min mullet dress, här med ett ar silver glittriga skor. Hade ju köpt ett pat svarta men det kändes inte rätt! Vet inte än vad jag tycker med de sivriga...
    Känner mig brudig i denna klänning och tycker den även är ganska smickrande på mig. (den är inte stängd då det är dragkedja i ryggen så sitter åt mycket mera i livet då.)

Den här är Ida Sjöstedt klänningen jag skickade efter. Är svart glittrig men alldeles lagom (syns tyvärr dåligt på fotot men den skimrar mer, är svart glitter) Det som stör mig är ringningen, tycker inte den passar mig så bra..?

Kom gärna med synpunkterKyss
  • MH2014

Men oj, Tack Lavin! Tyvärr ställer mitt junk in the trunk till det ofta ;) så Nää!

det är ju just det: kommer jag ångra att jag inte bar vitt, det är ju en snygg klänning som är lite annorlund? Eller kommer jag titta tillbaka och undra varför jag "klädde ut mig" och inte var mig själv?
    jag är ju med en sucker för svart och tycker att svart är sexigt. Jag tycker även att denna svarta är sexig och alldeles lagom till bröllop.

usch tur jag har två veckor på mig att känna efter (sedan kan jag inte lämna tillbaka Ida klänningen om jag skulle vilja) så har satt en deadline till första veckan i januari!! :)

• MH2014

Lavin - ang ringen du gillade i annan tråd så såg jag flertalet likadana i olika storlekar på ebay när jag köpte min "efternamnsring" :) kolla där är mitt tips!!

• MH2014
    Solkärlek skrev 2013-12-18 18:32:28 följande:
    MH2014- Jag fick en tanke när jag läste om ditt klädval. Om du inte brukar ha ljusa färger förstår jag att det kan kännas ovant. Men jag tror att när det gäller brudklänning så är ju det ett plagg som "ska" kännas ovant, jag menar att det är ju ett plagg som man (förhoppningsvis) bara har på sig en dag i livet, så det går ju inte att vänja sig vid det :) Sedan tycker jag att det är en väldigt fin symbolik i vitt då vi har det i alla traditionella övergångsriter. Dop, konfirmation, student och vigsel. Du kanske inte är så traditionsbunden men när jag hörde detta bestämde jag mig för vit klänning (då jag innan tänkt ha ljusrosa). Kanske kan du spara den svarta klänningen och ha den när du och din man går ut första gången på en fin restaurang på bröllopsresan. Hoppas du blir nöjd med ditt val, detta var bara lite tankar men det är ju som sagt du som behöver känna efter :)
    Bra tankar!!...är ju bara det att visst sa det kännas ovant men nog jäklar vill man känna sig vacker och outstanding!!??... och det gjorde jag ju inte :(

Sen en input med det där med vit klänning, dop konfirmation, student... jag döptes som tonåring så fick ju ha yrkans vita cape, studenten hade jag vitt med paljetter (och det var big no no på min tid ;) ) dessutom bytte jag om direkt efter till svart,,ja då har vi vigsel kvar då......fortsättning följer....hahaha 
  • MH2014

Caledonia - Tack :)) Det är såååå himla svårt att ta beslut,,tänker hit och dit och dit och hit....

• MH2014

Vilken av dem?? Eller en av var?
    Den översta är Granit va?
    vi har ju köpt två st, om de är sex eller åttakantiga kommer jag ej ihåg nu! är iaf på 6 1/2 liter.

Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)