Inlägg från: FruSusan |Visa alla inlägg
  • FruSusan

Råd angående storlek på ringen....

Ska beställa nya ringar på nätet, har mätt mina ringar med ett skjutmått och även testat med måttband. Med måttband blir det 16mm med skjutmått strax över 15mm, passar en ring som är 15.5 el 16 då? Ringarna jag har idag är emellanåt tajta och svåra att få av, som nu på fm tex är mina fingrar svullna, fryser jag krymper förstås fingrarna lite. Den ena ringen som jag vill köpa finns bara som minst i stl 16 den andra jag vill ha finns i 15.5.....Ringen som är 16 ska jag ha i mitten så jag ska ha tre ringar, behålla min nuvarande vigselring, byta ut förlovningsringen & komplettera med en till "vigselring", kanske det inte gör något om den skulle bli liiiite stor då den ska sitta mellan två ringar? Hoppas någon har bra råd att ge tänkte beställa idag!

• Svar på tråden Råd angående storlek på ringen....
  • FruSusan

2015: tack. Testade att mäta med måttband runt fingret också då blev det 5.1cm i omkrets. Har ingen lust att fara in till stan för att kolla ringstorleken i en butik, men kanske blir tvungen antar jag...

• FruSusan

ska strax ladda upp några bilder så får ni se dels hur mina nuvarande ringar sitter då de sitter tajt & hur det ser ut då jag mäter....

• FruSusan

dessa bilder togs idag på fm, har läst att man ska mäta på kvällen egentligen för att fingret är som störst då?
  • FruSusan

Hittade på en gammal guldringar som jag inte har använt på evigheter & mätte den till 16 på skjutmåttet & den blir för stor så antingen ska jag välja den bredare ringen som ser likadan ut som den jag hade tänkt indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article483.aspx eller bara köpa den här indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article401.aspx och använda ist för förlovningsringen jag har....hade annars tänkt bägge tillsammans med min nuvarande vigselring....vill att det ska synas mer, för idag tycker jag inte min vigselring syns :-/

Svar på tråden Råd angående storlek på ringen....