• mtep

Bröllop augusti 2015

Jag hänger på här. Tanken är att vi ska gifta oss 8/8 2015. Det mesta är bokat förutom vigselförrättare, och det stressar mig lite. Men hoppas det ska lösa sig snart. Solig

• mtep
    ballerina skrev 2015-02-10 19:17:17 följande:

Nu är vi en hel del som gifter oss 8/8! Om ett halvår är vi gifta! :D

När skickar ni ut inbjudan, och när har ni OSA?

Jaaa tycker det är helt sjuk att det är mindre än ett halvår kvar!!!

Vi hade tänkt OSA 8/7 men när jag läser vad andra här skriver kanske man ska lägga det tidigare? Det blir ju en del man inte kan göra klart förrän man vet exakt antal...Vi har inte skickat ut några Save the date utan istället spridit datum via mun mot mun-metoden. Inbjudningskorten kanske går ut i mars-april.
  • mtep
    AnnaHJ skrev 2015-01-12 21:21:06 följande:

Hur går det med planeringen brudar? :) Jag har precis köpt 6 meter typ och ska sätta igång att sy vimplar. Trevlig sysselsättning så här på vintern.

Hur går det för dig med vimplarna? Jag var också inne på att jag skulle göra det men har inte kommit så långt. Hur gör du dem? Vill gärna se bilder! :)
  • mtep
    AnnaHJ skrev 2015-02-11 08:39:11 följande:
    Det går väl sådär, symaskinen gick sönder när jag sytt ihop 10 av 90 vimplar Obestämd

Först tänkte jag att jag syr ihop vimplarna på avigsidorna och vänder ut och in, så att sömmen inte syns, och sedan viker en snedslå över kanterna på översidan av vimpeln och syr ihop. Dock tyckte min mamma att jag skulle göra det enklare för mig och lägga snedslån "i" vimpeln och sy ihop på rätsidorna direkt istället. Går nog mycket fortare och vimplarna ska ju hänga rätt högt upp i taket ändå Glad

Lägger ut bilder så snart symaskinen är lagad!
    Aj så typiskt =(
    Jag var inte riktigt med på hur du menade med kantbandet?

Såhär jag har sytt till sonen men då var det bara ett laget tyg. Nu till bröllopet vill jag ju ha det dubbelt för det ska "hänga fritt i luften"
  • mtep
    bridetobe skrev 2015-02-17 17:57:19 följande:

Måste man boka tid för att pröva klänning Jag hade ju bara tänkt svänga förbi där nån gång när jag har tid.

Måste jag alltså ringa och boka imorn. Nu är det ju bara tre dagar sedan han friade men det känns som jag ligger sååå mycket efter. Sitter och skissar på inbjudan. alltså vad det ska stå. Känns som jag glömmer nå. Har tid och plats för vigsel.

plats för festen där det bjuds på mat. Klädkod och att vi önskar bidrag ist för present. och att dom ska meddela om dom kommer léller inte

Denna sida hjälpte mig www.postedwithlove.se/blogs/tips-och-trix/16438248-hur-man-far-till-den-perfekta-inbjudningstexten-till-brollopet
  • mtep
    Frults skrev 2015-02-18 07:41:23 följande:

Jag beställde min kläning igår!! IIIIIIIIHHHHHHH

Kul! Jag beställde min i helgen! Spännande värre! :)
  • mtep

Kul å läsa hur det går för alla. Själva skickade vi ut inbjudningskorten i veckan så nu blev det på nåt sätt mer verkligt! :)

• mtep
    Annisen skrev 2015-03-14 18:52:15 följande:

Hej tjejer,

Trådstartaren här :) Kul att läsa om allas planering! Vår har blivit helt omkullkastad då min mamma blivit väldigt sjuk. Vårt bröllop i augusti är inställt och allt avbokat, MEN vi vill ju gifta oss men gärna med min mamma närvarande så därför har vi på inrådan från läkare tidigarelagt bröllopet till 1 MAJ. Jag som hade planerat allt i så god tid för att slippa stress osv men nu blir det på en helt annan plats men som betyder mycket för oss och är så vacker. De på slottet har ställt upp och anordnar ett litet bröllop 25-30 pers trots att de annars bara har stora bröllop på minst 75 gäster. Vi får hjälp av deras bröllopskoordinator vilket känns så skönt med bara 1 1/2 mån kvar, för oss var det viktigt att det blir ett riktigt bröllop trots omständigheterna.. Min ring är beställd och jag väntar med spänning, provad underkläder till klänningen igår och skickade ut inbjudningarna! Det går tydligen att ordna ett fint bröllop med kort om tid också ;)

Så tråkigt att höra om din mamma. Hoppas nu hon kan vara med i maj. <3 Min mamma fick cancer i fjol men efter operationer ser allt bra ut så hoppas ju innerligt att hon kan vara med oss i augusti.
  • mtep

Hade varit kul att veta vilka som hänger i gruppen här. Trådstartaren Annisen är väl inte så aktiv här längre då hon inte längre ska gifta sig i augusti, så inte lätt att lägga till i toppen som tilläggskommentar... Men om jag börjar så kanske ni andra kan hänga på, kopiera listan och lägga till ert namn och datum? Solig

Vi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8

Svar på tråden Bröllop augusti 2015