• mtep

Bröllop augusti 2015

mtep skrev 2015-04-06 14:32:16 följande:

Hade varit kul att veta vilka som hänger i gruppen här. Trådstartaren Annisen är väl inte så aktiv här längre då hon inte längre ska gifta sig i augusti, så inte lätt att lägga till i toppen som tilläggskommentar... Men om jag börjar så kanske ni andra kan hänga på, kopiera listan och lägga till ert namn och datum? SoligVi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8

Vi som gifter oss augusti 2015
    mtep - 8/8
  • mtep
    bridetobe skrev 2015-04-08 10:09:43 följande:

Länge sedan nu jag gjorde nått till bröllopet. Ska sätta mig ikväll och göra klart bordsplaceringarna.

Har helt kommit lite av mig faktiskt.

Har iaf hittat RINGEN tror jag. måste bara till butik och se den på riktigt och pröva den tillsammans med min förlovningsring

Nyfiken på bordsplaceringarna... Har alla redan osa:t eller ni räknar med att alla kommer?

Det är ju sååå skönt att kunna göra klart allt i god tid. Jag vill inte lägga semestern på att stimma och stressa. Vi har sista osa-dag 1/7. Funderar på att skippa presentation av gäster samt bordsplacering i festhäftet av den anledningen att det hade varit så skönt att kunna göra klart det redan nu... men kändes ju lite knas att sätta sitta osa 4 månader innan bröllopet?! ;)
    Är även inne på att gästerna ska "leka sig till sin plats". Tex att killarna får kasta pil om vem de ska ha som bordsdam. ;) Vad tror ni om det? Då är det ju ingen som behöver bli sura på oss om vi satt nån "fel" ;P
  • mtep

Här går det sakna men säkert framåt...

Inbjudningskorten postades för drygt en månad sedan och kanske 1/3 har svarat.
    Jag bestämde min ring för några veckor sen och på lördag ska den vara klar för avhämtning.
    Jag fick min klänning på skärtorsdagen men måste leta reda på en sömmerska som kan hjälpa mig för den var lite konstig i tyget ovanför bysten. Knapparna och bandet kring midjan var också lite konstigt.
    Jag har börjat sy vimplar till dekoration och gjort ca 1/3 del av de ljuslyktor jag tänkt göra själv (gamla barnmatsburkar som kläs in i spetstyg)
    Jag har påbörjat en film/presentation om oss och våra gäster... Tänkte visa bilder från vår uppväxt och lite hur vi lärt känna våra gäster (skippar nog presentation av gästerna i festhäfte).
  • mtep
    AnnaHJ skrev 2015-04-14 20:05:22 följande:

Jag har också kommit av mig lite i bröllopsplaneringen, vet inte riktigt vad jag ska pyssla med liksom. Inbjudningarna är skickade och folk har börjat O.S.A, har haft ett första möte med cateringen och sånär bestämt menyn och vad de ska göra under middagen. Klänningen är beställd, alkohol fixar svärfar, min mamma håller på att sy vimplar. Letar just nu större tavlor på loppis att göra griffeltavlor av.

Ringen köpte vi förra veckan också. Var den första jag provade, rabatt och exakt i min storlek så behövde inte ens beställa den!

Just nu håller jag och mina tärnor att skicka förslag på tärnklänningar fram och tillbaka. De har helt annan smak än jag och det går liksom inte riktigt fram vad jag vill att de ska ha...

Förresten, det här med kostymen till blivande maken då? När bör man senast införskaffa det? Går man inte bara till en butik och köper?

Å så fin ring!!! Jag ska hämta min på lördag; är såå spänd! ;)

Hehe känner igen det lite med tärnklänningarn...

Jag själv kommer ha en knälång brudklänning så skickat över massor olika förslag till min tärna på korta klänningar... Men hon fastnade för en långklänning istället. ;) Men jag bryr mig inte så mycket så jag "låter" henne ha det. ;)
  • mtep
    chsvensson skrev 2015-04-22 21:09:17 följande:

Planerar alla här inne ett traditionellt bröllop med stor fest och så?

Vi ska ha en borgerlig utomhus vigsel sen fest inne bara med våra vänner, syskon o föräldrar (ingen annan släkt). Jag ska ha en kort (dock vit) klänning.

Så lite helt traditionellt men ändå inte så annorlunda!

Vi hoppas på en rolig FEST natten långt istället för en "trist" släktmiddag med tal! ;)
  • mtep
    Märta skrev 2015-06-16 08:51:02 följande:

Hej på er!

Jag har inte varit med i denna tråden innan, men ska gifta mig i augusti 2015. Är det någon mer än jag som ska ha vigseln borgligt/ute? :) Jag tycker det är svårt med vigselprogram. Har ni vänner som läser/sjunger något eller anställer ni någon?

Vi ska ha en borglig vigsel utomhus. Skippar vigselprogram! Några vänner ska sjunga så vi har (hoppas jag) fixat piano, mixerbord, förstärkare, högtalare, mic..mm..... Svårt när man inte kan nåt om det, men hoppas det bli rätt :)
  • mtep
    Märta skrev 2015-06-25 11:58:35 följande:

Vi ska inte heller ha ett vigselprogram utan jag menar mer hur er vigsel är upplagd. Har ni sånger först, vigselakten sen, dikter osv. Vad ska vara med och i vilken ordning? Hade varit kul att höra hur andra har gjort :)

Jaha, nä det har vi inte riktigt bestämt än. Ska träffa vigselförrättaren i slutet av juli så bestämmer det väl efter det.
  • mtep
    Märta skrev 2015-06-25 11:58:35 följande:

Vi ska inte heller ha ett vigselprogram utan jag menar mer hur er vigsel är upplagd. Har ni sånger först, vigselakten sen, dikter osv. Vad ska vara med och i vilken ordning? Hade varit kul att höra hur andra har gjort :)

Jag tycker denna dikt är fin:

Det blåser ibland i det liv som är vårt

när kraven är många och tempot känns hårt.

Då är det viktigt att ha en kamrat

som använder orden till annat än tjat.

Men om man vill göra tillvaron rik

behövs både kärlek och ljuv romantik.

Någon som inser hur just jag känner

någon som gör så att pulsarna bränner.

Jag tror knappt att jag har fattat det än

jag har funnit en man men också en vän.

Där för vill jag att du skall veta det nu

Du är min Älskling, allra käraste Du!

Men tycker ni den passar? Alltså jag vet inte om jag vågar läsa upp den själv utan be vigselförrättaren
  • mtep
    AnnaHJ skrev 2015-07-01 17:06:46 följande:

Sambon kom hem igår från 4 dagars svensexa

Oj! Fyra dagar. Nyfiken vad de gjort?
  • mtep
    Kotten skrev 2015-07-15 09:57:41 följande:

Alltså, mängden frågor som dyker upp i huvudet i slutskedet av planeringen. 

Vi ska ge våra gäster miniflaskor med såpbubblor (istället för ris) som dom kan blåsa när vi kommer ut ur kyrkan. När borde gästerna få detta? När dom går in i kyrkan? Jag har tänkt att några av mina syskonbarn ska få dela ut flaskorna från dekorerade korgar. 

Ja när man går in i kyrkan tillsammans med eventuella vigselhäften och psalmböcker
  • mtep

En vecka kvar här med. Känner mig inte så nervös men det beror nog på att jag inte fattat att bröllopet är om en vecka!!!

• mtep
    ballerina skrev 2015-08-10 17:26:27 följande:

Så var man numera fru! 

Jag har hört och läst så många som har sagt "dagen blev så mycket bättre än förväntat" och har då tänkt "dom har säkert haft låga förväntningar...".

Men alltså. WOW! Vilken dag! Jag är så ofantligt, obeskrivligt lycklig! Dagen blev miljoners gånger bättre än vad jag hade kunnat tro, och jag hade riktigt höga förväntningar! Så mycket kärlek och kramar har jag nog aldrig varit med om!

Sedan i lördags kan jag oxå titulera mig FRU och kan inte annat än att hålla med dig. Så många pussar och kramar och komplimanger från både kvinnliga och manliga gäster!!
Svar på tråden Bröllop augusti 2015