• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • Sezzie
    Liljekonvaljen skrev 2014-02-11 02:00:40 följande:
    Hej Sezzie, Jag tycker dina ringar är så fina så jag fick skapa mig ett användarkonto för att kunna fråga vart du köpt din alliansring? Hur bred är den, vet du? Jag letar efter en ganska tunn alliansring till min släta förlovningsring, men det är svårt. Din var himla fin iallafall.

Hej nämen gud så kul vad glad jag blir! Vilken fin komplimang  :)

Jag har köpt den hos Albrekts, den är alldeles underbart vacker! (Inte dyr heller...!)

Jag länkar ringen åt dig;

www.albrektsguld.se/article/diamantring_i_18k_guld_0378703

• filibustern
    10årdagsförbröllop skrev 2014-02-11 20:56:37 följande:

Provade ringar idag. Får köpa både ny förlovningsring och vigselring, då jag tappade min förlovningsring i havet i Turkiet för två år sen =/

Hur ser detta ut? Ringarna är för små som ni ser men det är ju lätt fixat :)

Vitguld, 18k och 5 småååå diamanter. Tänker ni stilrent, modernt? Fattigt? Snålt?

tycker aldrig det ser fattigt ut oavsett ringkombination! tycker denna var otroligt stilren och tidlös!
  • Anniina

Maj14: vilka fina ringar! Precis så vill jag ha det! Vad är det för bredd och material på ringarna?

• a ring on my finger

Provade ringar idag. Får köpa både ny förlovningsring och vigselring, då jag tappade min förlovningsring i havet i Turkiet för två år sen =/

Vitguld, 18k och 5 småååå diamanter. Tänker ni stilrent, modernt? Fattigt? Snålt?

Jag håller med Filibustern. Tycker aldrig det ser fattigt ut.
    Jag tycker det ser enkelt och stilrent ut, lättmatchat till andra smycken och kläder. En kombination som jag själv hade kunnat tänka mig.
  • Long distance runner

Billigt och snyggt går före dyrt/exklusivt och ”fult” (smaken är ju olika :) hundra gånger av hundra. Jättefin kombo!

• Innuendo
    @10årdagsförbröllop:  Smakfullt, stilrent och vackert, absolut inte fattigt! Glad

Här är mina ringar. Vi förlovade oss 2003 och gifte oss 2005, men jag förlorade tyvärr "originalringarna" och köpte nya i januari. Det var otroligt svårt att välja, det finns ju så mycket fina ringar, men fastnade till slut för de enkla men fina ringarna "Lovely" av Flemming Uziel. Jag tog två likadana eftersom jag ville att de skulle matcha, enda skillnaden är att det är en liten diamant i den ena. För liten, tyckte Maken när vi fick hem ringarna, ville jag verkligen inte ha en större? Det spelade ingen roll tyckte jag, jag var så nöjd med ringarna. Men Maken sade att jag kunde få en ring till som kombinerad Alla hjärtans dag och födelsedagspresent (fyller år om en månad) så jag åkte in till pantbanken i dag och köpte mittenringen. Jag tycker den passar bra ihop med de andra ringarna, ett riktigt kap var det också - sju diamanter, 1.995:-. Jag är helnöjd, och Maken kan sluta oroa sig för att han ska framstå som en snåljåp... Flört

Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Maj12

Hej Anniina! Gissar att det är mig du frågade (hittade ingen Maj14) :) Tack så mycket!! Förlovningsringen och vigselringen är i 18 k guld. Förlovningsringen är 4mm bred, lite rundad. Helt slät. Vigselringen är också lite rundad men är 2,8-5,8mm bred. 5,8 mm är bredden på diamanten. Det är en prinsesslipning på diamanten. 0.50 WSI Jag vet att det finns bättre kvalité på diamanten men för mig är detta perfekt och som jag skrev tidigare det va kärlek vid första ögonkastet. Sååå nöjd!!!!

• Liljekonvaljen
    Sezzie skrev 2014-02-11 22:16:01 följande:

Hej nämen gud så kul vad glad jag blir! Vilken fin komplimang  :)

Jag har köpt den hos Albrekts, den är alldeles underbart vacker! (Inte dyr heller...!)

Jag länkar ringen åt dig;

www.albrektsguld.se/article/diamantring_i_18k...

Åh, tack. Perfekt pris också, verkligen. Den här blir en riktig contender, får nog ta en sväng förbi Albrekts!
  • Anniina

Maj12: haha ja, det var dig jag menade:) funkar inte att citera på mobilen, och minnet var tydligen inte så bra:-P ser ju typ bara mina senaste tre ord på skärmen; ) superfina ringar verkligen:) har också en fyra mm slät förlovningsring, men har varit orolig för att jag inte skulle få plats med en maffig sten också. Men går det på dig så går det väl på mig :)

• FridaoJohan
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-09 20:25:47 följande:
    Idag har vi varit och beställt min vigselring, det blev ingen av de två som jag tänkt först utan det blev den här. Den är otroligt vacker och jag är så nöjd med mitt val
    hej vad heter din förlovningsring? och var kommer den ifrån? tycker den är så fin!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014