• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

Bröllopstorgets ringtrådar blir stora succéer varje år. Nu är det dags att dokumentera hur ringarna ser ut 2014.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2014.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

Ringar 2013

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
  • filibustern
    Sheltiegirl skrev 2014-02-19 14:20:23 följande:
    Jättesnygga ringar allihopa!

Jag har denna förlovningsringen, Flemming Uziel, identisk med min blivandes ring.

Vad för typ av ring tycker ni passar ihop med denna?? Jag har flera hundar och håller även på med hästar, är en friluftsmänniska så kan inte ha någon stor ring med vassa kanter man fastnar i.

När jag köpte denna föreslog hon i butiken att man kunde kombinera med följande typ av ring, vad tror ni?

jag personligen skulle ha tagit en slät ring, med stenar (inte allians!), eller en allians. en solitär kan också fungera. vigselringen du lagt upp vet ja inte om det skulle passa. om förlovningsringen hade varit utan mönster absolut, men då den har mönster, och så kommer vigselringen överlappa.. vet inte. kan ju se snyggare ut än vad man tror :) men den förlovningsring ni har, den finns inte typ likadan fast med stenar?
  • CoG

Jag har denna förlovningsringen, Flemming Uziel, identisk med min blivandes ring.

Vad för typ av ring tycker ni passar ihop med denna?? Jag har flera hundar och håller även på med hästar, är en friluftsmänniska så kan inte ha någon stor ring med vassa kanter man fastnar i.

När jag köpte denna föreslog hon i butiken att man kunde kombinera med följande typ av ring, vad tror ni?

Jag tycker att överlappande är jättesnyggt.
    Tror inte det stör att den undre ringen är mönstrad då den är mönstrad runt om
  • CoG
    MrsP93 skrev 2014-02-19 14:47:21 följande:
    Jag gifte mig 2/8-13 med en tillfällig ring pga gravid och supersvullen.
    Har letat som en galning efter den perfekta vigselringen sen min man friade i april förra året, men förra veckan så hittade jag den äntligen och idag kom den med posten.
    Och herregud vad jag är kär i den, den är verkligen jag!
    Jag är så jäkla nöjd! 
    Det  är en helallians med granat, turmalin,ametist, peridot, citrin och topas.
    Ursäkta för dåligt kort, var för uppspelt så kunde inte hålla mobilen helt stilla..

Det blev ju jättefint!
  • Innuendo

Jag tycker absolut du kan ha en överlappande ring trots att förlovningsringen är mönstrad. Det är ju du som ska bära ringarna och trivas med dem, tycker du det är snyggt så kör på det! Mina första ringar (är inne på andra äktenskapet) var lite så, förlovningsringen var dock inte mönstrad "helt över" utan på sidorna (hoppas du förstår vad jag menar) och så hade jag en överlappande vigselring. Väldigt fint!

Inte för att det hjälpte, men det är ju inte enbart ringarnarna som ska stämma tyvärr...
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    filibustern skrev 2014-02-19 14:56:43 följande:
    oftast sätts den väl ytterst. men enligt en tradition (som jag inte visste om förrän för några månader sen) så sätter man vigselringen innerst, för att typ "låsa fast" den med förlovningsringen. 

men det är mer en smaksak idag. :) själv funderar jag på om jag ska ha min ring innerst eller ytterst.. får se, det är länge kvar innan vi beställer min ring. ^^ 
    Jag anser att man ska kombinera ringarna på det sätt man tycker är finast, Det beror helt på ringarnas utseende. Jag hade faktiskt aldrig hört om den tradition du nämner, det låter förvisso romantiskt men som sagt - nog bör man väl göra som man själv tycker blir bäst?

Lycka till med ditt ringköp!
  • filibustern
    Innuendo skrev 2014-02-20 16:46:37 följande:
    Jag anser att man ska kombinera ringarna på det sätt man tycker är finast, Det beror helt på ringarnas utseende. Jag hade faktiskt aldrig hört om den tradition du nämner, det låter förvisso romantiskt men som sagt - nog bör man väl göra som man själv tycker blir bäst?

Lycka till med ditt ringköp!
    ja självklart. man gör ju vad man tycker är snyggast, ^^ bara roligt att veta att det finns en "mening" med att sätta vigselringen innerst^^
  • Sara och Andreas

Vad alla har fina ringar!  {#emotions_dlg.flower}

Har äntligen fått min förlovningsring efter tips och inspiration härifrån bröllopstorget. :)

Blev en tunn och nätt halvallians i vitt guld från 77diamonds, passar perfekt till mina små händer.

• a ring on my finger

Svårt att få till ljuset, men här kommer iaf mina ringar.
    Men nu har jag hittat en annan vigselring som kände ännu mer rätt än denna så jag får se om jag köper en till eller håller fast vid denna Kyss

• kouki
    a ring on my finger skrev 2014-02-20 17:51:02 följande:
    GUD så fint. Det liknar väldigt mycket det jag skulle vilja att min sambo kommer fram med så småningom :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014