Inlägg från: Innuendo |Visa alla inlägg
  • Innuendo

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014

@Lina A: Mycket fin ring, den ser i alla fall på bilden ut som en perfekt blandning av liten & nätt och dyrbar & blingig. Den är köpt i USA då förstår jag, eftersom din sambo fixade storleksändring där?

Jag har förstått att många väljer att skicka efter ringar från England och USA, jag kan ju förstå att man hellre köper därffån om man vill ha mycket bling-bling eftersom sådna ringar tydigen är billigare där, men att ni vågar! Tänker då på just detta med att kanske behöva justera storleken, det kan ju bli ett väldigt skickande fram och åter innan ringen är klar. Jag tyckte det var nervöst nog att skicka efter inom Sverige. Flört

Men som sagt, vill man ha stora/många diamanter är det tydligen bättre att köpa därifrån än från Sverige. Jag ville ju inte mycket bling-bling så Maken kunde skicka efter från en firma här i Sverige. Ringarna blev en aning för stora, jag hade följt rådet på ringmätaren att ta en lite större storlek om ringarna är bredare än 3 mm. Mina ringar är 4 mm, och på mig passade 15,9 mm perfekt, men jag gjorde som experterna sade och tog drygt 16 mm. Lite för stort, alltså! Men inte så stort att jag tyckte det var nödvändigt att skicka tillbaka dem. Och man vet aldrig, jag kanske "fläskar på mig" runt fingrarna, då är det väl bäst att ringrna är något stora nu! Flört

Oj förlåt, ännu en mininovell...Skäms

@ellysmom: Riktigt fint! Så spännande med så kort tid kvar till bröllopet, är du jättenervös? Flört Jag tycker det bara är bra att vara lite nervös. Maken påstår att jag var så nervös att jag studsade ner för  altargången mot honom, och darrade under hela vigseln. Jag var supernervös också, och då var det ändå andra gången jag gifte mig. Man borde ju tycka det var hur lugnt som helst andra gången, men icke.

Jag hoppas ingen tycker det är fel att berätta sådant här för någon som precis ska till att gifta sig, men första gången jag gifte mig skulle min älskade morfar leda mig till altaret (ingen av mina föräldrar behagade dyka upp, men det är en annan trist historia som jag inte ska tråka ut er med) och när vi började gå in i kyrkan fick jag en stark ingivelse att bara vända om och springa av bara h-e därifrån! Jag vet inte om morfar kände på sig att jag fick en sådan tanke, han tog tag i min arm riktigt ordentligt så jag inte skulle kunna genomföra infallet i alla fall! Flört

När det 3 år senare blev skilsmässa tänkte jag att det var någon slags föraning jag fick där i kyrkan, och att det var synd att jag inte följde min instinkt...

Jag hoppas du inte tar illa upp av att jag berättar det här, jag menar absolut inget illa och jag påstår definitivt inte att ditt äktenskap blir som mitt. Jag tycker bara det är en lite "kul historia" nu låååångt (25 år i år!) efteråt!

Alla mina varmaste välgångsönskningar till dig och din blivande man! {#emotions_dlg.flower}
    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Innuendo
    @mamp: Underbar ring! Och du kan vara säker på att ha en alldeles egen unik ring, det måste kännas roligt! Ja, det är verkligen svårt att hitta en ring som är perfekt på ala sätt, då är det ju jättebra att man kan designa en själv.

Jag vet att det är ofina frågor, men vad kostade det att göra den? Använde du egent guld?

Oj, bara två månader kvar! Det känns säkert som evigheter, men det kommer gå fort! Glad

Jag sänder mina varmaste lyckönskningar också till dig och din blivande man! {#emotions_dlg.flower}
  • Innuendo
    mamp skrev 2014-02-27 12:07:28 följande:
    Tack. Just att den är helt unik var en av anledningarna till att vi valde en egendesignad.

Lite svårt att säga vad den kostade eftersom vi dels hade eget guld och dels för att min blivandes ring (en enkel, helt slät ring) gjordes samtidigt men slutsumman för båda ringarna blev ungefär 9500 kr vilket jag inte tyckte var alls farligt.
    Oj! Nej, det var inte alls så farligt. Verkligen väl spenderade pengar för en så vacker ring, och gjordes din blivande man också måste det väl ses som rena kapet! Glad
  • Innuendo
    Innuendo skrev 2014-02-27 13:24:08 följande:
    Oj! Nej, det var inte alls så farligt. Verkligen väl spenderade pengar för en så vacker ring, och gjordes din blivande man också måste det väl ses som rena kapet! Glad
    Men jisses... Skulle ju skriva "din blivande mans ring", nu ser det i stället ut som att jag tror att det var din blivande man som gjordes. skickliga guldsmeder finns nog inte! Flört
  • Innuendo
    Lina Å skrev 2014-02-27 14:03:45 följande:
    Innuendo; min blivande make är ifrån USA så när han var hem för några månader sedan så hade han planerat att köpa ring. Han tittade runt väldigt mycket, han visste om min ring storlek men tog ändå en liten större ifall de skulle vara någon skillnad mellan länderna. Därför passade det så bra att när han åkte hem nu för några veckor sedan så kunde han göra den lite mindre samtidigt :) Jag vet inte om jag skulle våga skicka efter en ring med stenar. Jag tror set jag litar för lite på främlingar för ngt sånt men man kan ju hitta verkliga fynd om man skickar efter ibland Ja jag tycker det var en perfekt storlek. Mycket bling, bra kvalité. Har ju sett så många andra otroligt fina ringar här så man blir ju alldeles yr. Finns så många kombinationer man kan hitta på. Väldigt kul att se :)
    Aha, då förstår jag! Det var smart av den blivande make att köpa när han var på plats, det är ju en helt annan sak än att skicka efter.Jag beställde ju själv mina rina ringar, men att beställa från Sverige kändes inte så "läskigt" tyckte jag. Betydligt enklare att skicka tillbaka om det skulle behövas.

Ja, det där med att lita på främlingar har jag också svårt för... Lite tråkigt egentligen, för det åte ju som att många tjejer gör riktiga "klipp" när de köper ringar från te x 77Diamonds.Men det är som det är...
  • Innuendo
    MissTC skrev 2014-02-27 23:34:30 följande:
    Hehe aa du kommer klår ju lätt mig i text ;) men det är inte alltid så lätt att hålla sig kortfattat. Ibland har man ju så mycket som man vill säga och få med att orden lätt drar iväg =)

Hehe aa ibland känns det som man måste vara extra tydlig.. Och alla är vi ju så olika, så lite svårt att veta ibland iaf man råkar trampa någon på tårna även fast man inte alls hade den avsikten. Får hoppas att det inte va någon som tog illa upp iallafall =)

Och jag håller med dig där att på andra kan det absolut utstråla "gift" med en solitär.. Och det är nog även som du skriver. Solitärer har absolut blivit mer inne nu.. I Usa får tjejen en solitär i förlovning och sen en slät lr allians till vigseln. Fast samtidigt tycker jag det är kul att blinget har kommit hit =) Men samtidigt känner jag att de inte säger mig så mycket precis som jag skrev förut hehe.. Men jag tycker ju absolut inte heller att det ser fattigt ut, det tycker jag ingens ring gör =) Jag tycker absolut att man ska välja den ring man trivs själv med. För vi alla är ju olika =)

Jag själv har ju valt nu och det blev den jag visa bild på, fast med små små ändringar.. Jag är väl absolut en sån som gillar när de är för mycket.. Och har alltid sett mig själv med något som sticker ut lite. Fast även jag är en mjukisbyxa tjej när jag är hemma, med helt vanligt jobb.. Så jag jaa, på ett sett kanske inte ringen jag valt passar min "stil" hehe lr va man ska säga. Men dom som känner mig säger att det verkligen är "jag".
    Jag har alltid haft och kommer väl alltid ha en kärlek till guld.. Och jag är lite som han i sagan om ringen med mina smycken "my precious" hahaha... Men jag förstår va du menar =) och man ska välja det man känner är rätt för en själv... haha känner att jag kommer av mig lite så går på nästa punkt nu =P

Aa jag känner folk som inte alls gillar rödguld, och vissa passar verkligen bättre i en vit metal =) Så det är ju tur att det valet finns =) Men aa jag har oxå sett att rose kan skilja sig ganska mycket i ton.. vilket är lite synd för alla som kanske väljer de, då gäller det att verkligen kolla upp innan så man blir nöjd =/

Aa ne jag tog absolut inte illa upp =) Och ne det förstår jag att betalar maken så är det självklart att dom ska ha något att säga till om, om dom själva vill.
    Vi var väl först inte så eniga om priset ,men det är vi nu och alla är nöjda och glada =). De kanske låter galet dumt, jag tycker ju att ringen är från honom även fast jag betala en del av den idag.. Vi ser det som våra pengar och har gjort det ganska länge. Men till en början kan jag väl erkänna att min sambo såg väl inte allt för nöjd ut när jag började svamla om att ringen kunde få kosta mellan 20-30.000. Han tyckte det va galet mycket pengar för en ring. O absolut det är det. Detta pratade vi om för ganska länge sen. Nu har han tagit sitt förnuft till fånga och är glad över att jag är glad för att jag äntligen har hittat en ring ;)

Hehe och som du säger så kan ju absolut det vara ett test. Så kanske de va lite för oss i början. Han kunde inte förstå hur jag kunde vilja lägga så mycket på en ring och jag kontra med att jag kunde inte förstå hur han kunde lägga så mkt pengar på datorer (datorer som inte ens håller en livstid). Nu är ju detta löst, och jag är så nöjd över ringen. Och min sambo har ändrat sig helt =) =)

Hehe så sa min med, han har vägrat välja åt mig.

Men va tråkigt att du tappa dina ringar, får man fråga om du är nöjd med dom du har idag? Lr har du ersatt dom med likadana, har tyvärr inte läst historien förut så kanske ligger lite efter =/
    Du är rätt duktig på att skriva, du också! Men jag tänkte att det nog är bäst att försöka att inte skriva sådana "noveller", det kanske stör andra. Jag skickade ett pm till dig, men missade att svara på en del saker.

Ja, många gillar ju att blinget blir vanligare i Sverige och smaken är förstås helt personlig. Jag gillar ju min "extraring" med några små diamanter i, tycker den är underbar och gillar att det gnistrar lite m den. Men jag sulle inte vlja ha en stor sten. Men jag ser absolut inte ner på dem som gillar sådant, det är självklart upp till dem! Glad Eller, jag ska väl säga "er"!'

Ja, självklart ska man välja den ring man trivs med (och har råd med)!

Jag känner att min kommentar om att mannen kanske ska betala var lite ogenomtänkt, de flesta har nog gemensam ekonomi. Jag befann mig nog på 50-talet när jag skrev det där, jag hoppas ingen tog illa upp...

20-30.000 för en ring?! Förvånad Det tycker nog jag personligen är galet mycket även om man skulle kunna köpa den utan att det gjorde större hål i hushållskassan. Men jag dömer inte dig eller någon annan för att du/ni lägger så mycket, det angår ju knappast mig. Jag är absolut inte avundsju eller missunnsam, det är bara roligt att ni hittat era drömringar!

Nej, jag orkar inte skriva mer nu, får fortsätta senare i dag. God natt!
  • Innuendo
    Emlanh skrev 2014-03-01 12:44:29 följande:
    Alltid så kul att kika igenom den här tråden och se alla fina ringar, kul att alla väljer så olika, verkligen inspirerande.

Här är våra förlovingsringar, tillverkade hos www.rolfguldsmed.se/ i Uppsala. Vädligt trevliga, tillmötesgående och med bra ideer. Även om priset var mer än vad vi tänkt oss från början så kändes det helt enkelt rätt Sambons ring syns lite dåligt men den har också lite bling, 4 små små diamanter utspridda. Var lite tveksam men det blev faktiskt riktigt bra.

Det är väl inte mer än rätt att mannen också får lie bling (om han vill ha Flört)! Jättefina ringar, har "upptäckt" prinsessringar nu, när det är för sent - lär inte få nya om jag "tappar" de här också! Flört Men jag gillar mina släta, det säger "förlovnings- och vigselring" i mina ögon. Köpte ju en ring i prinsesstil på Pantbanken för 1995:- och har mellan ringarna, det blev riktigt bra tycker jag. Och betydligt billigare än att köpa en sprillans ny!

Men alla vackra stenringar är naturligtvis vackra de också, alla ringar är vackra på sitt sätt eftrsom de symbolierar det finaste som finns; kärleken mellan två människor! Glad
  • Innuendo
    @PernillaS: Jag vet inte om du tänker beställa från internet eller köpa i "fysisk" butik, på bland andra men guldhuset.se och dahlströmsguld.se kan du få den i vitguld. Blir några hundra kronor dyrare , men det kan det kanske vara värt? Hade den själv i vitguld och det var mycket vackert! Köpte den på Smycka, men det var 2005 så jag vet inte hur deras sortiment ser ut i dag.
  • Innuendo
    Pernilla S skrev 2014-03-02 13:27:42 följande:
    Åhh, tack Innuendo! Ska springa in och kolla med en gång.
    Tack, roligt att vara till hjälp! Glad
    missanger skrev 2014-03-02 21:02:06 följande:
    Hej alla! Eftersom jag följt dessa ringtrådar både förra året och detta, tänkte jag att det kanske var dags för mig att göra ett litet bidrag!

Min förlovningsring är en flack 18karats från Schalins. Min fästman bär en likadan. Jag älskar att den känns robust, stark..
    Alliansringen är från märket Juvelia, 18karats guld med 15st briljanter. Såg den i ett skyltfönster i Gallerian, stockholm och blev störtförälskad. Det är med största sannolikhet denna jag bär när jag och min käresta gifter oss den 2 Augusti i år.

Tack för all inspiration!

Förlovningsringen ser verkligen robust ut! Den där kombinationen är ett utmärkt exempel på att förlovnings- och vigselring verkligen inte måste vara lika breda, det där är mycket vackert! Glad Många "nojjar" ju lite över just det, över om de "kan" ha olika bredd på ringarna. Varför inte? Det blir vackert. Och i slutänden är det ju vad man själv trivs med som är viktigt! Glad

@lynxice: Oj, så tjusig!
    Nutten skrev 2014-03-03 17:27:54 följande:
    Jag har ingen bra fingerbild än så länge. Eller ja, ingen som säger så mycket om storleken i alla fall. Bara den här närbilden som mest är tagen för att man ska se lite hur ringen ser ut från sidan också.

Mycket fin! Och du vet väl vad man säger... storleken har ingen betydelse...Flört Man ser ju hur kombinationen ser ut.
    meandmylove skrev 2014-03-03 22:29:41 följande:

Förlovnings (enstens) och vigsel (allians?) -ringarna.

förlovningsringen i VG med 1ct diamantvigselringen i VG med 14 st 0.01 diamanter.

[Besserwisserläge on]

Man säger väl oftast vigselring, alliansring är en speciel modell av ringar. Helallians har stenar runt hela ringen och halvallians har minst 3 stenar, enligt en sida jag läste på för en tid sedan. Andra säger att halvallians är just när det är stenar runt halva ringen.

Jag tycker dock inte det är fel att säga alliansring hur många stenar man än har, man ingår ju en slags allians! Glad

[Besserwisserläge off]  Flört
  • Innuendo
    meandmylove skrev 2014-03-04 08:16:27 följande:
    Hahah Tack för svaret! Jag har alltid undrat om vad typen av ring heter. Men då kan jag säga halvallians, om man ska beskriva vilken som är vilken. Det är ju inte alla som fattar vilken som är vigsel o vilken som är förlovningsring! Ofta har man väl enstensringen som vigselring i sverige. Nu blev det tvärt om för att jag hittade den stora stenen föst och var liksom TVUNGEN att ha den :)
    Varsågod! Hoppas jag inte framstod som en "viktigpetter", det var inte min avsikt.Glad

Nu är det min tur att fråga, om någon vet; är det inte en relativt ny företeelse att man har enstensringar som förlovnings- och vigselringar i Sverige? Jag är född 1970, och jag minns att "alla" på 70-talet hade två släta ringar, eventuellt hade man en sten eller några nedsänkta stenar i den ena. Och de var breda! Min morbrors fru kunde knapp böja på ringfingret, och det var många som hade så såvitt jag kan minnas i alla fall.

Jag kan ju ha fel (det hat hänt någon gång, tror det var på 90-talet Flört), men som sagt, nog är det relativt nytt med enstensringar?

Jag läste för en tid sedan att vi allt mer tar efter USA med deras stora stenar i förlovnings- och vigselringar, och undrar om det ligger något i det?

Snyggt är det i alla fall - på andra. Jag gillar släta ringar, kanske med någon/några nedsänkta stenar/ar, men tycker som sagt det är snyggt med stora stenar och enstensringar också.

Jag har för mig att jag frågade samma sak tidigare i tråden men fick inget svar, så jag försöker igen! Glad
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014