Visa din ring! Bildtråd - ringar 2014
Skam till sägandes vet jag faktiskt inte om mina föräldrar gifte sig kyrkligt eller borgerligt, har aldrig frågat. Det höll inte många år i alla fall. Men morsan var så fin på bilderna, i vit, knäkort klänning och blommor i håret. Morbror och hans [dåvarande] fru gifte sig borgerligt. Jag tror hon hade någon gråaktig klänning. Knäkort, förstås. Det var långt ifrån prinsessklänningarna med puffärmar som blev poppis på 80-talet. Jag gifte mig första gången 1989, vid den aktningsvärda åldern av 19 år, iförd just en sådan bakelseklänning. Jag skrattar mig halvt fördärvad när jag ser bilderna... Det höll ju tyvärr inte heller. Min familj är tydligen värdelösa på att hålla bröllopslöftena i "första rundan", det blir som en övningsomgång... Förutom mormor och morfar då, som var gifta i 60 år!
Det är inte så konstigt att vi tar efter USA vad gäller ringar, vi tar ju efter dem i allt. Men ringarna är ju ofta tjusiga, personligen föredrar jag som sagt enklare ringar men det hindrar ju inte att jag kan tycka att andras ringar är verkligt vackra. Men jag kan också tycka att det går till överdrift ibland, men det är naturligtvis inte min ensak. Det är ju tjejen/kvinnan som ska bära den som ska vara nöjd!
Hursomhelst är det roligt att det går "mode" i ringar likaväl som i klänningar, skor o.s.v.!
Kram från en [pladdrig] gammal tant!
Ber om ursäkt för OT-utläggningen, men det handlade ju åtminstone mest om ringar...
Kan inte fatta att jag oxå ska ha massa blin på mig på LÖRDAG! Ghaaaa! hahaha!
Jag blir nästan lite avundsjuk på er som ska gifta er nu, det var ett väldigt jobb innan med allt planerande och fixande, och jag var supernervös när jag gick mot altaret, men det är ju en så underbar känsla att stå där inför familj och vänner och lova evig kärlek och trohet till mannen i sitt liv...
Lycka till på lördag!
Jag vet inte om det bara är jag, men jag tycker det är svårt att se ringen. Bilderna är i alla fall mycket vackra!