Loanne skrev 2014-01-14 11:40:45 följande:
Jag har bara en ring och den är 7 mm bred. Det är en slät, svagt kupad ring i platina. Många verkar tycka att 7 mm är väldigt brett, men jag trivs med det och ringen är jättebekväm att bära.
Det är förstås individuellt vad man tycker är snyggt och vad som "sitter bäst på fingret", så att säga. Det bästa är väl helt enkelt att prova sig fram! Lycka till!
Jag har inte provat några ringar i guldsmedsbutiker, har svårt att ta mig till en. Bor "på vischan", har 5 km till närmaste busshållplats och inget körkort. Men lite "hum" om om hur bred exempelvis en 4 mm bred ring är har jag!
Undrar lite hur bred ring man väljer om man ska ha "bara" en ring. Det är förstås en smaksak, och man kan naturligtvis ha en ganska smal ring även om man har enbart en ring, men om jag ska tänka personligt skulle jag nog inte ha alltför smal ring om jag bara skulle välja en. Men jag ville veta, och gärna se, vad ni som har enbart en ring har valt.
Jag står ju i begrepp att väjla ny förlovnings- och vigselring då jag förlorat mina gamla, och har minst sagt beslutsångest...
Loanne skrev 2014-01-14 11:40:45 följande:
Jag har bara en ring och den är 7 mm bred. Det är en slät, svagt kupad ring i platina. Många verkar tycka att 7 mm är väldigt brett, men jag trivs med det och ringen är jättebekväm att bära.
Det är förstås individuellt vad man tycker är snyggt och vad som "sitter bäst på fingret", så att säga. Det bästa är väl helt enkelt att prova sig fram! Lycka till!
Jag tycker faktiskt inte 7 mm är så fruktansvärt brett, det är väl ofta ungefär den bredden det blir när man har både förlovnings- och vigselring. Det handlar mycket om modell på ringen och vilket ämne den är gjord i, tycker jag. Och givetvis hur ens fingrar ser ut!
Jag tycker det verkar som att många väljer titan numera, såvitt jag vet har jag bara sett titanringar på nätet. Till en början lät det lite "ovant" med förlovnings- och vigselringar i annat än guld men ju fler vackra titanringar jag ser på nätet desto mer börjar jag tänka att det nog inte är fel.
Hoppas du inte tar illa upp av min kommentar om titan, det är inte min mening att, det är bara det att jag är van vid guld. Jag är en gammal tant (fyller 44 snart) och är mest van vid guldringar...
Naturligtvis är det helt individiduellt, som jag skriver ovan undrar jag bara lite. Jag har ju även en tråd där jag visar lite olika ringmodeller jag tycker är snygga och frågar vad andra tycker. Jag brukar aldrig fråga om saker på nätet, tycker att man borde klara av sådant på egen hand, men det här med att välja ringar var svårare än jag räknat med... Det finns ju så otroligt många olika sorters ringar! Och jag har upptäckt roséguld (har faktiskt inte sett det tidigare) och vill helst ha sådana ringar. Det var inte så lätt att hitta snygga ringar i just roséguld!