• josefiin

Vitgulds vigselringar. Tips?!

Har ni något bra tips på var man kan hitta vigselringar i  vitguld, släta med någon diamant i..?
    Som inte är allt för dyra.

• Svar på tråden Vitgulds vigselringar. Tips?!
  • meandmylove

Det finns i alla möjliga guldsmedsbutiker! Lokala juvelerare men såklart i vanliga albrekts, smycka, lyxxa, guldfynd osv. Tänk på att de provningarna man ser i butik nästan alltid är i gult/rött guld. De andra flesta väljer man sen vilken guldfärg man vill beställa i. Vitguld brukar ha ett prispåslag på ca 500kr. Lycka till i ring-djungeln!

• Tina379

Vill du komma undan med en större diamant är det mycket billigare och köpa från England, 77diamonds, bluenile uk, samarajames mm. Vad har du tänkt dig för ring?

• JW2014

Tänk på att billigare vitguldsringar kan bli dyrare i längden. Många smycken med billigare vitgul tappar färgen snabbt och se skabbiga ut och behöver lämnas in ofta. Min sambo köpte min vitguldsring hos en lokal guldsmed. Den var dyrare men har, nu ett år senare, samma fina färg. Bara ett litet tips :)

• josefiin
    meandmylove skrev 2014-01-16 23:31:25 följande:
    Det finns i alla möjliga guldsmedsbutiker! Lokala juvelerare men såklart i vanliga albrekts, smycka, lyxxa, guldfynd osv. Tänk på att de provningarna man ser i butik nästan alltid är i gult/rött guld. De andra flesta väljer man sen vilken guldfärg man vill beställa i. Vitguld brukar ha ett prispåslag på ca 500kr. Lycka till i ring-djungeln!
    Tina379 skrev 2014-01-17 00:07:11 följande:
    Vill du komma undan med en större diamant är det mycket billigare och köpa från England, 77diamonds, bluenile uk, samarajames mm. Vad har du tänkt dig för ring?
    JW2014 skrev 2014-01-17 07:51:41 följande:
    Tänk på att billigare vitguldsringar kan bli dyrare i längden. Många smycken med billigare vitgul tappar färgen snabbt och se skabbiga ut och behöver lämnas in ofta. Min sambo köpte min vitguldsring hos en lokal guldsmed. Den var dyrare men har, nu ett år senare, samma fina färg. Bara ett litet tips :)
    Vi bor i en sådan liten stad, det finns bara Guldfynd här och de har inget så vi hade funderat på beställa från internet.
    De där från England lät intressant..
    Jag vill som sagt ha en enkel, lite bredare ring med någon sten i. Rätt så enkel med andra ord.
  • Allrakäraste

Min förlovningsring är från Guldbolaget i vitguld. De hade inte heller riktigt det jag ville har hos vår guldsmed men med hjälp av dem så kombinerade vi två ringar. Först valde jag modellen (den heter 9010-4K) och sa att jag ville ha en nedsänkt diamant 0,02 ct, liknande som på en annan ring. Totalpriset hamnade på ca 3 800 kr.
    Om du vill så kan du säkert kolla med Guldfynd om de kan ordna något liknande till dig. Du kanske inte hittar exakt den ringen du vill ha i butiken men kanske kan de hjälpa dig att kombinera två ringar så att det blir som du vill? :) 

• Innuendo
    josefiin skrev 2014-01-17 15:59:29 följande:
    Tina379 skrev 2014-01-17 00:07:11 följande:
    Vi bor i en sådan liten stad, det finns bara Guldfynd här och de har inget så vi hade funderat på beställa från internet.
    De där från England lät intressant..
    Jag vill som sagt ha en enkel, lite bredare ring med någon sten i. Rätt så enkel med andra ord.
    Om du vill beställa från internet finns ju dahlströmsguld.se, safira.se och guldhuset.se. Har nyss letat själv, och det finns massor på de sidorna! De jag slutligen valde  är från dahlströmsguld.se, från serien Lovely av Flemming Uziel. De är ringar i både vitt och rosa guld, helt underbara (enligt mig, i alla fall Flört)! Mycket hyfsade priser också. Jag gör inte reklam utan berättar bara vad jag tyckte var fint, det finns mängder av vitguldsringar på de sidorna. Lycka till, jag hade ett mindre helsike att välja ringar...Förvånad
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
  • meandmylove

Jag har precis hämtat ut min vigselring (dock beställd i butik men alla finns ju på nätet nuförtiden). Det blev en FU (flemming uziel) B083 smal vitguldsring med stenar över halva. Tänk bara på att det är svårt att få den exakta ringstorleken om man tar över nätet. Ofta skiftar ju storleken beroende på hur bred rringen är eller hur skenan är formad. Lycka till!

Svar på tråden Vitgulds vigselringar. Tips?!