• josefiin

Vitgulds vigselringar. Tips?!

Har ni något bra tips på var man kan hitta vigselringar i  vitguld, släta med någon diamant i..?
    Som inte är allt för dyra.

• Svar på tråden Vitgulds vigselringar. Tips?!
  • Innuendo
    meandmylove skrev 2014-01-20 23:35:41 följande:
    Jag har precis hämtat ut min vigselring (dock beställd i butik men alla finns ju på nätet nuförtiden). Det blev en FU (flemming uziel) B083 smal vitguldsring med stenar över halva. Tänk bara på att det är svårt att få den exakta ringstorleken om man tar över nätet. Ofta skiftar ju storleken beroende på hur bred rringen är eller hur skenan är formad. Lycka till!
    Alla firmorna lånar ut ringmått gratis, samt ger råd som att om ringen är bredare än ringarna på måttet (de är tre mm, i alla fall på det vi lånade) ska man ta en storlek åt det lite större hållet. Vi råddes också att mäta fingrarna morgon, middag och kväll då fingrarna kan svullna framåt kvällen.

Nog kan man få exakt ringstorlek, om man bara följer instruktionerna. För oss som bor långt från en guldbutik var det "guld" Flört att kunna beställa på internet! Men visst, det är säkert bäst att kolla ringar i en guldbutik för säkerhets skull. Och jag har inte fått mina ringar än, så jag ska kanske inte vara så kaxig innan de kommit. Glad
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
  • junibruden89

Jag har köpt en vithuldsring som knycker sig på mitten så går det diamantband på båda sidor om knycken detta är en unik ring som guldsmeden gjort men den kostade 3200 och den hade varit några hundralappar dyrare i rött guld.....

• Tina379

Jag tror vi tänker lika med ringen, är oxå intresserad av en bred ring har vart o provat och känner att 4 mm blir bra för mina fingrar 2mm tjock i röd guld, sedan vill jag ha 0,45- 0,50 carat diamant med en låg klofattning. Vill inte att den ska sticka upp för mycket. Jag står och väljer mellan att köpa från samarajames i UK eller JamesAllen USA. Då jag vill ha en riktigt fin och gnistrande diamant så föredrar jag att diamant cert från antingen GIA eller AGS.

• Innuendo
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-01-21 08:36:33 följande:
    chanti.se har jag precis beställt min vitguldsring ifrån :)
    Jag kikade där, men jag hittade bara 14 och 9 karat guld, de verkade inte ha 18 karat (vilket jag ville ha). Hittade du 18 karat eller tog du en med lägre karat (jag menar inte att det skulle vara fel, ville som sagt ha 18 karat själv)?
  • Stjärnöga VS Fänöda
    Innuendo skrev 2014-01-23 03:07:54 följande:
    Jag kikade där, men jag hittade bara 14 och 9 karat guld, de verkade inte ha 18 karat (vilket jag ville ha). Hittade du 18 karat eller tog du en med lägre karat (jag menar inte att det skulle vara fel, ville som sagt ha 18 karat själv)?
    Jag tog en med 14 karat :)
  • CarolinZ

Våra vitguldsringar är från Ringbutiken.se, våra förlovningsringar har suttit i över 2 år, och min vigselring är ca 8 månader gammal, och de har inte gulnat alls, till skillnad från en del vänners ringar som man sett. Vi är supernöjda med servicen vid båda köpen.

• Innuendo
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-01-31 13:26:05 följande:
    Jag tog en med 14 karat :)
    Ja, det är inget fel i det, jag ville som sagt ha 18 för min del men det är ju personligt.

Mina ringar kom som de skulle och passade väldigt bra, men jag blev lite besviken på färgen på guldet. På bilderna på hemsidan var de så rosa och fina, men jag tycker de ser ut att vara mer gult guld. Men de är ju i hälften vitguld, så jag tänker inte krångla med att skicka tillbaka dem och byta. Jag tycker de är jättefina, hade bara väntat mig mer rosa.

Det var ett litet h-e att välja ringar, det tog lååång tid, därför tänker jag nöja mig med de här för de ser ju ut precis som jag ville för övrigt. Jag tror inte Maken hade pallat en omgång till av ringletande...Flört
  • Stjärnöga VS Fänöda

Jag har en förlovningsring i silver och har äntligen fått min vitguldsvigselring :) Dock upptäckte jag att det är olika höjd på dem samt att förlovningsringen är ganska mycket bredare, så de passar inte så bra ihop :/

Men jag är nöjd med ringen iallafall! :D

• Innuendo
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-02-01 22:46:48 följande:
    Jag har en förlovningsring i silver och har äntligen fått min vitguldsvigselring :) Dock upptäckte jag att det är olika höjd på dem samt att förlovningsringen är ganska mycket bredare, så de passar inte så bra ihop :/

Men jag är nöjd med ringen iallafall! :D

Huvudsaken är att du är nöjd! Och ringen är jättefin.
  • Betty84
    ZhangYixing skrev 2014-03-15 12:38:31 följande:

glimrra.se har bra utbud på vitguldsringar och till ett vettigt pris!

Du kanske inte förstått att det inte är tillåtet att annonsera i forumet. Börjar bli rätt uppenbart att du gör reklam för den sidan då du tillochmed gjort en egen tråd om den... Ge dig!!

Till TS: Vi köpte min vigselring på Guldfynd fr deras Princess serie. De har mycket fint i vitt guld att välja mellan :) 
Svar på tråden Vitgulds vigselringar. Tips?!