Inlägg från: Innuendo |Visa alla inlägg
  • Innuendo

Vitgulds vigselringar. Tips?!

josefiin skrev 2014-01-17 15:59:29 följande:
    Tina379 skrev 2014-01-17 00:07:11 följande:
    Vill du komma undan med en större diamant är det mycket billigare och köpa från England, 77diamonds, bluenile uk, samarajames mm. Vad har du tänkt dig för ring?
    Vi bor i en sådan liten stad, det finns bara Guldfynd här och de har inget så vi hade funderat på beställa från internet.
    De där från England lät intressant..
    Jag vill som sagt ha en enkel, lite bredare ring med någon sten i. Rätt så enkel med andra ord.
    Om du vill beställa från internet finns ju dahlströmsguld.se, safira.se och guldhuset.se. Har nyss letat själv, och det finns massor på de sidorna! De jag slutligen valde  är från dahlströmsguld.se, från serien Lovely av Flemming Uziel. De är ringar i både vitt och rosa guld, helt underbara (enligt mig, i alla fall Flört)! Mycket hyfsade priser också. Jag gör inte reklam utan berättar bara vad jag tyckte var fint, det finns mängder av vitguldsringar på de sidorna. Lycka till, jag hade ett mindre helsike att välja ringar...Förvånad
    Bland de största pessimisterna finner man tidigare optimister.
  • Innuendo
    meandmylove skrev 2014-01-20 23:35:41 följande:
    Jag har precis hämtat ut min vigselring (dock beställd i butik men alla finns ju på nätet nuförtiden). Det blev en FU (flemming uziel) B083 smal vitguldsring med stenar över halva. Tänk bara på att det är svårt att få den exakta ringstorleken om man tar över nätet. Ofta skiftar ju storleken beroende på hur bred rringen är eller hur skenan är formad. Lycka till!
    Alla firmorna lånar ut ringmått gratis, samt ger råd som att om ringen är bredare än ringarna på måttet (de är tre mm, i alla fall på det vi lånade) ska man ta en storlek åt det lite större hållet. Vi råddes också att mäta fingrarna morgon, middag och kväll då fingrarna kan svullna framåt kvällen.

Nog kan man få exakt ringstorlek, om man bara följer instruktionerna. För oss som bor långt från en guldbutik var det "guld" Flört att kunna beställa på internet! Men visst, det är säkert bäst att kolla ringar i en guldbutik för säkerhets skull. Och jag har inte fått mina ringar än, så jag ska kanske inte vara så kaxig innan de kommit. Glad
  • Innuendo
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-01-21 08:36:33 följande:
    chanti.se har jag precis beställt min vitguldsring ifrån :)
    Jag kikade där, men jag hittade bara 14 och 9 karat guld, de verkade inte ha 18 karat (vilket jag ville ha). Hittade du 18 karat eller tog du en med lägre karat (jag menar inte att det skulle vara fel, ville som sagt ha 18 karat själv)?
  • Innuendo
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-01-31 13:26:05 följande:
    Jag tog en med 14 karat :)
    Ja, det är inget fel i det, jag ville som sagt ha 18 för min del men det är ju personligt.

Mina ringar kom som de skulle och passade väldigt bra, men jag blev lite besviken på färgen på guldet. På bilderna på hemsidan var de så rosa och fina, men jag tycker de ser ut att vara mer gult guld. Men de är ju i hälften vitguld, så jag tänker inte krångla med att skicka tillbaka dem och byta. Jag tycker de är jättefina, hade bara väntat mig mer rosa.

Det var ett litet h-e att välja ringar, det tog lååång tid, därför tänker jag nöja mig med de här för de ser ju ut precis som jag ville för övrigt. Jag tror inte Maken hade pallat en omgång till av ringletande...Flört
  • Innuendo
    Stjärnöga VS Fänöda skrev 2014-02-01 22:46:48 följande:
    Jag har en förlovningsring i silver och har äntligen fått min vitguldsvigselring :) Dock upptäckte jag att det är olika höjd på dem samt att förlovningsringen är ganska mycket bredare, så de passar inte så bra ihop :/

Men jag är nöjd med ringen iallafall! :D

Huvudsaken är att du är nöjd! Och ringen är jättefin.
Svar på tråden Vitgulds vigselringar. Tips?!