meandmylove skrev 2014-01-16 23:31:25 följande:
Det finns i alla möjliga guldsmedsbutiker! Lokala juvelerare men såklart i vanliga albrekts, smycka, lyxxa, guldfynd osv. Tänk på att de provningarna man ser i butik nästan alltid är i gult/rött guld. De andra flesta väljer man sen vilken guldfärg man vill beställa i. Vitguld brukar ha ett prispåslag på ca 500kr. Lycka till i ring-djungeln!
Tina379 skrev 2014-01-17 00:07:11 följande:
Vill du komma undan med en större diamant är det mycket billigare och köpa från England, 77diamonds, bluenile uk, samarajames mm. Vad har du tänkt dig för ring?
JW2014 skrev 2014-01-17 07:51:41 följande:
Tänk på att billigare vitguldsringar kan bli dyrare i längden. Många smycken med billigare vitgul tappar färgen snabbt och se skabbiga ut och behöver lämnas in ofta. Min sambo köpte min vitguldsring hos en lokal guldsmed. Den var dyrare men har, nu ett år senare, samma fina färg. Bara ett litet tips :)
Vi bor i en sådan liten stad, det finns bara Guldfynd här och de har inget så vi hade funderat på beställa från internet.
De där från England lät intressant..
Jag vill som sagt ha en enkel, lite bredare ring med någon sten i. Rätt så enkel med andra ord.