Blivande frugann skrev 2014-01-31 13:38:04 följande:
Ja, vi har kyrka bokad men står i kö till en annan. Så vi har kyrka. :)
Kul. Självklart skall vi få skämma bort oss på bröllopsdagen! Ja om kompisen går där så har du ju en bra referens. Får jag vara så fräck och fråga vad kuvertavgiften blir per person med lokal och mat? Bara för att jämföra med det pris vi fått. Antar att ni kanske även bor på Karstorp också och då får ni säkert ett bättre pris.
En annan fråga. Dukar du upp i matsalarna eller vilken lokal är det? Matsalarna har jag ett svagt minne av att de inte är så stora, eller?
Det är i de banorna vi funderar också. Det är skönt att ha en kontakt och en som gör allt med lokal, dukning, mat och dryck och bar. Men med en stor renovering hemma så måste vi vända och vrida på det. Så just nu inväntar jag cateringens priser för att sen funderar på om det priset gör det värt jobbet. Samt att lokalen och dess placering blir en annan.
Ja, det är lite att fundera på.
Ja barnen, som är 5 och 9 år har frågat när vi skall gifta oss, i flera år! Särskilt dottern, så hon är jätteglad när hon nu skall gå först in i kyrkan.
Ja klart att du får fråga haha! Priset är 1000 kr per kuvert, och då ingår det en välkomstdrink, förrätt, huvudrätt, efterätt, kaffe, avec och bröllopstårta :) Det ingår också 1 glas vin till ja vad säger man....till varje rätt vi äter, så det ingår 3 glas vin till maten eller så :) just det, det ingår natta mat också men de vill vi inte ha eftersom vi bara kan vara där till kl 2 på natten :)
Det stämmer att matsalarna inte är så jättestora, men hon sa att det skulle gå in 50 personer där iaf utan problem :) vi ska ha själva middagen på entreplan, och sen ev ha själva dansen och allt de på ovanvåningen alternativt i rummet intill matsalen, som är närmast köket, de är lika stort som andra matsalen som vi ska sitta i....så får fundera vad som blir bäst :) Så egentligen borde de ju gå in många mer eftersom de är två rum i ett egentligen :)
Förstår att det blir lite annan konstnad också för er när ni har ett hus att renovera och sånt! Vilka cateringföretag har ni begärt offert från? Ska ha ni ha buffe eller 3-rätters? :)
Kul att barnen är glada över det! Dom är ju i perfekt ålder när man ska ha brudnäbbar ju! :)