• BCJKTDCN

Hur mycket umgås ni med era familjer?

Jag håller med de flesta ovanstående, du behöver inte oroa dig och inte heller känna dig sårad. Jag och m2b bor ca 50 mil från våra föräldrar och visst händer det att de hälsar på/har vägarna förbi oss osv. men det skulle nog aldrig falla dem in att varken träffas på hemmplan eller att planera in nån form av resa samtidigt till oss, det hade för oss bara varit konstigt tror jag.
    Detta dels för att jag/vi aldrig antagit att våra föräldrar ska bli tvingade att umgås bara för att jag och m2b valt att leva med varandra och dels för att våra föräldrar är på väldigt olika plan i livet. Mina föräldrar har utflugna barn (jag är näst yngst i barna skaran) och har sina intressen och egen vänspakskrets medan min m2b:s föräldrar har flera små barn hemmaboende (m2b är äldst i barnaskaran) och såklart har de andra intressen och annan vänskapskrets.

Dock är jag tacksam över att de åtminstone kommer överens rätt bra när de väl ses. Inget vardagligt i deras "vänskap" mer än att de såklart stannar och pratar på stan, skickar julkort osv. Mina föräldrar kommer mer eller mindre sämre överens med två av mina tre äldre syskons svärföräldrarpar nämligen.. 

Svar på tråden Hur mycket umgås ni med era familjer?