• Aniara4

Hur mycket umgås ni med era familjer?

Varför skulle de umgås bara för att deras barn är ihop???

Våra föräldrar träffade varandra ungefär ett år efter att vi blev ihop, i samband med med en högtid. Sen har det hänt några gånger till att vi haft tillställningar då alla varit här (hade vi haft barn hade det ju förmodligen blivit oftare iom deras födelsedagar).

Min mans föräldrar är skilda och omgifta, och nu råkade det bli så att mina föräldrar kom väldigt bra överens med det ena paret, så de har faktiskt träffats några gånger utan oss. Men jag ser snarare det som det ovanliga, att de också råkade bli vänner. Med det andra paret har de en mer "artig" relation, de pratar och är vänliga mot varann när de träffas hemma hos oss, i samband med bröllopet osv, men de söker inte aktivt upp varann för att umgås.

Sen är det ju olika hur tät relation man själv har med sina föräldrar. Vi träffar själva våra föräldrar några gånger om året, och vi har en bra relation till varandras föräldrar och syskon. Vi har nog båda vid något tillfälle hängt ensamma med den andres familj!

• Aniara4
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-02-07 20:00:52 följande:
    Men varför måste dom umgås när dom inte har något gemensamt?  För vems skull ska dom umgås? 

Bjud hem dom gemensamt till fika och middagar om ni känner för att utöka umgänget men det hänger ju på ER då .  
    Håller med! Varför ska de umgås om de inte vill och inte har nåt gemensamt? Om de ses tillsammans med er vid familjehögtider och är vänliga och artiga mot varann är det väl allt som behövs? Det vore förstås jobbigt om de tyckte så illa om varann att de inte kunde vara i samma rum, men annars spelar det väl ingen roll för er vad de har för relation?
Svar på tråden Hur mycket umgås ni med era familjer?