Roll till min vän
Har ett problem som jag behöver hjälp med. Ska gifta mig i maj och frågade en av mina bästa vänner om hon ville vara toastmadame på bröllopet. Hon tackade ja. Nu har det uppdagats att personen som ska vara toastmaster inte vill vara det om han inte får vara det tillsammans med en vän till honom. Min vän har mått dåligt några år och jag är lite osäker på om hon orkar med rollen och därför känns det tryggare om sambon vänner är toastmasters. Var osäker redan när jag frågade henne. Tänkte att det skulle funka om hon hade stöd av någon av sambons vänner, men nu när de inte vill ställa upp om de inte kör tillsammans med varandra behöver jag "ta tillbaka" min förfrågan. Jag tror att hon skulle ha roligare på vårt bröllop om hon slapp ett så stort projekt som det är att vars toastmadame. Tror att hon kommer att förstå. Jag var tärna på hennes bröllop för många år sen och vill gärna att hon ska ha någon roll i vårt bröllop. Om jag kan komma på något hon kan hjälpa till med kanske hon inte blir så ledsen när jag berättar att jag inte kan ha henne som toastmadame. Helst skulle jag vilja ha henne som tärna (vill gärna ha hennes stöd och hjälp innan och under bröllopet) men eftersom hon redan är gift är ju det uteslutet. Finns det någon som har något tips på hur jag kan involvera henne? Gärna en roll som liknar tärna, men utan att det kallas så. Tips tack! Hör själv hur fruktansvärt det låter att jag har ändrat mig avseende detta, men hade jag förklarat mer skulle ni förstå. Dock skulle det här inlägget bli så långt och jag vill inte hänga ut henne heller. Vill understryka att jag verkligen vill involvera henne i bröllopet och att jag inte frågar er för att komma på någon sysselsättning till henne för att hon inte ska bli ledsen.