• lk09nni

Skäggstubb på bröllop, OK eller ej?

Hej! Inte en särskilt djup eller allvarlig fråga men nu råkar jag tycka att min kille är så sinnesjukt snygg i några dagars skäggstubb. Själv tycker han dock att det ser ovårdat ut och rakar sig alltid, utom möjligtvis på helgen. Han tycker själv också att det ser bra ut med stubbet men envisas med att det inte passar i seriösa sammanhang.

Jag tycker så klart att han borde ha lite stubb på bröllopet men han insisterar att det inte passar. Jag förstår vad han menar men undrar lite hur andra ser på saken? Självklart får han själv välja hur han ska se ut på sin bröllopsdag, men alltså... det där stubbet är ju så jävla snyggt. 

Vad tycker ni? 

PS: Vet att skägg inte riktigt är en frisyr men saknas verkligen utrymme att diskutera killars utseende i detta forum! Det är fanimej viktigt det också!

• Svar på tråden Skäggstubb på bröllop, OK eller ej?
  • lk09nni
    fkidron skrev 2014-02-17 21:53:19 följande:
    Förlåt TS att jag så fräckt trängde mig in i din tråd!! Jag kan skriva en trådstart istället...?
    Nä ingen fara, det blir bara roligare om det blir lite diskussion! 

Angående skägget så tror jag att min kille inte riktigt har gett det där med "vårdat stubb" en ärlig chans. Han kan låta det växa lite när vi är på semester eller på landet, men annars ska det av. För mig duger det fint men jag håller med om att det kanske bör fixas till till en högtidlig fest! När jag tagit upp det här med stubbet och hur snyggt det är och att han borde ha det oftare kommer han med en massa undanflykter: "Jag har för glest skägg" (det har han inte), "man måste ha en speciell rakapparat för att kunna trimma till det", "det kliar", osv.  Vilket leder oss vidare till ditt ämne: 

Hur mycket får man lägga sig i sin killes utseende egentligen, utan att vara en kontrollerande surkärring? Även fast han inte direkt ber mig, ändrar ju jag mitt utseende för min killes skull (har text sparat ut klart längre hår än vad jag tycker är bekvämt för att han alltid beundrar det och säger att han tycker det är så fint). Jag piffar till mig med parfym jag vet att han gillar och har visat många bilder på brudklänningar för honom, för att han ska få säga vilka modeller han tycker är finast.

Jag älskar honom naturligtvis för den han är, och kommer att älska honom hur han än ser ut, men vid speciella tillfällen (som tex bröllop) blir det liksom knepigt att ställa krav. Om jag vore dig fkidron skulle jag propsa på slips, även om jag personligen tycker det verkar ashett med bara skjorta och finbyxor på stranden (och lite skäggstubb till då Flört)
Svar på tråden Skäggstubb på bröllop, OK eller ej?