Vi med lite större budget
Vi har satt en budget på 500 000:-, kanske låter högt för vissa. Men saker och ting kostar verkligen och vi har valt att ha vårt bröllop utomlands och i 3 dagar, därav den höga budgeten. Vi har sparat flitigt i 2 år och har även lite pengar på banken som vi har sparat sedan tidigare som vi kommer använda till bröllopet. Jag tycker folk får göra som dom vill, för mig är det den viktigaste dagen i mitt liv och då vill jag att det skall vara perfekt:)
Vi kommer att ha bröllopet på Gran Canaria och vigsel i sjömanskyrkan i Arguineguin, cirka 45 gäster så det blir närmsta familjen och vännerna. Våra största poster är mat och dryck då vi har valt en väldigt exklusiv restaurang. Både jag och min sambo är väldigt vin och matintresserade så får oss har det varit väldigt viktigt med just en unik meny under middagen och lite exklusivare viner. Kvällen före bröllopet så kommer vi att ha en sammankomst för alla gäster på en beach club som vi har hyrt med canapeér och fri bar, det blir sedan lunch dagen efter bröllopet med sightseeing för alla gäster så det blir en hel del kostnader för mat och dryck för oss. Vi har sedan valt att lägga lite extra pengar på en wedding planner som hjälper oss med allt och fina ringar och en lång bröllopsresa till Franska Polynesien, cook öarna, New zeeland och Australien. Så kostnaderna skenar iväg ganska så snabbt.
Självklart sparar vi in på vissa saker, i mitt fall brudklänning, skor och acessoarer. Det betalar jag cirka 17000.- totalt för, därför att det inte känns lika viktigt för mig.Jag vill hellre ha en finare ring och åka på en längre bröllopsresa och äta riktigt god mat på min bröllopsdag.
Hur gör alla ni andra med lite högre budget? Har ni en wedding planner som hjälper er eller fixar ni allt själva?