• Tossen

Nej jag fastade egentligen för JA då dom varit hjälpsamma och snabba att svara :) Vad skulle du säga är dåligt med diamanten?

• Tossen

Okej, då ska jag kolla efter det :) ska jag fråga efter "aset picture"? Hmm, ca 2000 dollar har vi sagt. Sedan tillkommer ju setting också.

• Tossen

stort tack Zero! Ska kolla länken du skickade! 5 dagar skulle det ta för att få fram såna bilder och jag har ca 2 veckor på mig innan jag måste beställa så det borde vara lugnt!

• Tossen

Två har jag hittills. Den jag gillade, den du skickade. Ska se om dom kan välja ut en också. Men har inte fått svar idag :( konstigt, dom brukar svara på någon timme bara.

• Tossen

Hon som jag brukar prata med var ledig. Fick svar från en annan tjej nu. Hon valde ut tre som hon gillade. Har du lust att kika? Om du vill hjälpa till får du gärna jämföra med "min och din" sten också. Jag gillar den sista för att den är störst haha. Men den är väl platt? www.jamesallen.com/loose-diamonds/princess-cut/&CaratTo=0.89&Color=E,F,G&Cut=TrueHearts,Ideal,Excellent&PriceFrom=400&PriceTo=1900&Sort=Carat%20asc,%20DefaultOrder&TabSelected=3&DiamondID=274844,277535,283475

• Tossen

Ja den ska vara on hold! Åh så kluven, tycker den i mitten också såg underbar ut. Så svåååårt!

• Tossen

Åh, nu kunde jag ju inte se den du menade. Men det blev din, min och sen den i mitten på jämförelsen. Den som hade excellent på cut och symmetry. Dom undrar om jag vill veta något speciellt. Om jag vill fråga gemologen (visst heter det så?) något speciellt om stenarna.

• Tossen

Jag kan ju så lite! Men du får jättegärna kolla på bilderna sen! I värsta fall, om ingen är bra, finns ju några andra sidor också. Bara jag har en ring att hämta ut när vi åker i början av april hihi.

Svar på tråden Good old gold diamant