• Tina379

Good old gold diamant

Va bra :) Fattnigen blir i rödguld oxå ja, det är lite de jag e inne. Gå lägre i färg när man ändå ska köra i guld! Jag har ingen panik alls, så jag väntar på rätt läge. Du sa väl att nån gång i mars de får in nytt va? När rear dom det är ju alltid bra o veta :)

• Tina379

Aha okej jag fattar :) självklart har jag bild! Fattar bara i inte hur jag lägger upp bilder??

• Tina379

Åh va spännande detta är!! När planerar du bröllop? Vi tänkte ha det ganska litet ( därför lägger jag fokus på ringen :)) Ca 25 gäster typ.

• Tina379

Aha.. Smarta jag!! Här är den provade idag. Ringarna sitter fint ihop alltså inget glapp. Men på diamantringen kommer vara lika bred sim förlovningen! Vill ha det ganska basic :)

• Tina379

gubben fick hjälpa mig och förmoiska bild o all t=) 

Åhh du tänkte halo! Jättefin! verkligen! du kommer bli skitsnygg i den! tänker du 1 ct? 

• Tina379

Då tänker vi lika vill oxå ha det lite och pengar på ring o resa!
    vi tänkte väl gifta oss nån gång på sommaren men kan även bli i höst beror på sten haha!!
    vi har nog tänkt resa nästa år, har en liten på 8 mån så kan inte resa just nu hade det inte funkat o vara borta 2 v som jag då vill.

vart vill du resa? 

• Tina379

ja precis det är ju klokt att hålla sig strax under. 
    åhh svårt beslut båda är riktigt fina,  men om jag ska tycka till så tycker jag nog om du  "ändå" vill lägga pengar på ringen ska du göra det på den sista go for it, den var ju magnifik =)

köper du en för 1500 tror jag du ändå kommer tänka på 5300 på fingret i slutändan? ¨(så funkar jag i allafall) har du provat en halo på fingret i verkligheten så du vet hur den sitter på fingret? Rosegold är ju såå fint!

Ja vet inte men jag vill till sol o bad iallfall, koppla av i en solpall med en cocktail =) kan tänka mig, sardinien, seychellerna, men de lutar mot thailand.

Om jag får drömma så maldiverna eller bora bora men den budgeten kommer inte gå... 

• Tina379

det är skitsvårt och as kul!! Jag har nog vart ute 7 gånger nu och provat o hållt på med storlekar hit och dit testat allians och solitär till halo, kan säga att där blir du som mest erfaren när du åker ut o provar i verkligheten och testar.
     ringen skall ju sitta som ett smäck på fingret så det är viktigt att prova!
    Bezel tycker jag oxå är jättefint.
    Det är denna ringen och bezel som jag haft i huvudet.

Dessa klofattningar!!! jag håller fullständigt med! Man blir ju tokig. jag är inte så jättefötjust i cathedral style. 
    Gillar ju låga klofattningar, men det grundar sig nog att jag lever ett intensivt liv med 2 små barn,  och så klumpig som jag är hade nog jag fastnat i allt o alla så det blir bäst så haha!!

jag tycker att cushion är den 2e vackraste efter briljant sedan kommer nog radiant. 
    svåra beslut Zero=)

• Tina379

Håller med dig om det... Haha du e galen 4-5 ct, jo men visst blir man girig efter mer!! Fick lite dåliga nyheter. Pratade med schalins och de kommer inte göra min ring eftersom jag inte köper diamant från dom!!! Trodde allt var klart nu och seriöst börja prata med gog ang sten. Nu måste jag hitta nån annan som kan sätta in diamanten i en " färdig" rin., Blir ju så mycket dyrare om guldsmedsbutik ska specialgöra ringen åt mig. Trött jag blir.. Zero: va tror du passar bäst i guldringen, HA typ H eller AVR i varmare färg? Stenen kommer va mellan 0.3- 0.35. Jag har svårt o se det framför mig. Skall fråga gog när de e dax va dom tror blir bäst. Jag hoppas nog på AVR!

• Tina379

Okej tack då gör jag inte det.. Vilken tycker du jag ska välja?!( Inte över 900$)

• Tina379

Åhh tack Zero du e bäst! Jag har mailet gog och frågat va de kan få fram till mig för min budgett. Jag tänker oxå så 0.3 är ju rätt litet, frågan är hur mkt man tänker på det/ " ser det". Får se vad dom svarar mig. Hur räknar du ut moms o allt annat för att få hem stenen?

• Tina379

Tack ännu en gång! Du har vart till stor hjälp. Skall bli skönt när allt är klart! Ja det lutar mot K om de inte har nåt annat att erbjuda. Har K en dålig aset? Tycker det är stor skillnad i pris på J o K ringen varför den skillnad är de att den är lite större då? Si2? Jag hade ju egentligen velat köpa en H...men men man kan ju alltid byta upp sig sedan efter något år om man vill :) Hoppas dom hör av sig snart gog!

• Tina379

Wow så fin den är!! Jag förstår lite vad du menar, men jag är långt ifrån kunnig inom aset som du är. Fick svar från gog. Dom rekommenderade www.goodoldgold.com/diamond/11640/ Den som vi pratade om förut. Han sa att den är ögonren. Han skickade en bild på den, fast bilden är inte så skarp tycker jag. Har du nåt o tillägga vad jag ska fråga mer om? Vilka andra bilder kunde man fråga efter eller var det video?

• Tina379

Nu återupptar jag tråden igen, hoppas ni hakar på :) Zero jag har typ beställt mina ringar snart från nordstansguld :) Väntar in en diamant som kommer i veckan,. Nu blev det inget beställa från USA, fick bättre pris så nu väntar jag in en Gia triple ex. Hur går det för er andra?? Känner att jag längtar ihjäl mig efter ringarna! Ringabstinens :)

• Tina379

Åh va spännande!! Tråkigt att de strulat bara, hoppas det löser sig för Tossen, hur går det med ditt letande blir det fortfarande August vintage cushion L-M? Asså jag gick ju nordstans, vilken service jag fick där. Jätte nöjd hittills!

• Tina379

Jag blev jättenöjd, de hade många bra tips o ge en! Han ska ringa nästa vecka så får vi se vad han får tag i. Åh va spännande, de blir kul o se vad ditt slutresultat blir.

Svar på tråden Good old gold diamant