• zero

Good old gold diamant

Kanske ska tillägga också att det liksom inte är någon stenhård regel eller så men i de fall där bordet är större än djupet och stenen fortfarande ser tilltalande ut så begär alltid ut en asetbild för den. Det är liksom det enda sättet oavsett vilken typ av "fancy cut" man köper. Stenen du länkade till verkar dock vara såld.

• zero

skit i länk nr 2 ovanför, jag stör mig för mycket på bordet ;) Dessutom tror jag inte nr 1 är ögonren heller.
    men ett annat alternativ till nr 1 fast renare och förmodligen lite dyrare (runt 2-2300usd):
    www.goodoldgold.com/diamond/10006/

JA fungerar inte alls bra för mig, såg några i en annan tråd dock och tyckte denna var ett alternativ men du behöver hitta 3 som du gillar och sen begära ut aset på de 3 om du köper från JA:
    www.jamesallen.com/loose-diamonds/princess-cut/0.50-carat-e-color-vs1-clarity-sku-265726

Sedan hittade jag några andra på whiteflash också men de är runt samma prisklass (2000) och ct som solasferorna ovanför.

• zero

Det är inte så värst bra ljusåtergivning. och den där lilla inneslutningen i bordet kan med lite otur synas med blotta ögat

• zero

Det finns ingen annan i de lägre storlekarna i prisklass under 1200 inne just nu som jag personligen känner något "wow"  gällande aset för. Den jag gillade mest bland de lägsta var H stenen MEN! here comes the men!
    Jag vet med handen på hjärtat inte om aset är så himla toppviktigt på stenar runt 0.3, alltså till och med de stenarna med värst aset presterar  ändå extremt bra.och aset är liksom inte alltid gud heller.

Maila gog och fråga för de ser ju stenarna, de brukar inte rekommendera saker som liksom inte är så mycket att hänga i julgranen. Jag såg ju alla de stenarna de rekommenderade Aline och alla var jättefina och mina egna val förutom 1 som jag inte gillade öht. När aseten inte ser topp ut så begär ut video med några stenar inom din budget,för är det någonstans man ändrar åsikt så är det ju då. Inom din budget är K stenen ditt bästa hopp. Rätt så säker på att inneslutningarna inte gör någon som helst påverkan på stenen heller. Sen kan det ju förståss vara så att de får in mer snart.

• zero

Tar du stenen lös är det 25% moms och ingen tull :) (tack o lov).
    Jag har sett video för H stenen och en G som jag också funderade över som var större men fortfarande över din budget. Hade hoppas på att de slängt in K stenen där också men det hade de inte gjort tyvärr. Men vem vet,kanske har dem något på väg in. Asetbilder ljuger ju inte när det gäller ljusåtergivning men däremot kan den ljuga med kontrast om stenen var lutad när bilden togs. Jag nämnde det på pricescope för ett tag sedan över en L sten jag funderade över men som hade "dålig aset" sen såg jag en dag efteråt att bilden var ändrad, så förmodligen har någon av dem läst.

• zero

Åh och jag brukar använda forex för att räkna ut för de brukar slänga på lite extra vilket är bra för att det kostar lite att göra banktransfer också. Det har stämt bra innan iaf :) Sen har du ju lite bankwire rabatt också och gog kan gå att förhandla lite med har jag märkt, men det gäller nog främst när man köper ring från dem också. Så för att hårddra det lite skulle väl k stenen gå på typ 5000 inklusive allt (frakt,banktransfer,moms)

• zero

Ja rätt så. exempel på bra aset är typ : www.goodoldgold.com/diamond/9648/   (bara som exempel) finns fler diamxray är till rätt så stor hjälp också, tycker det är lättare att se var stenen går BAM så hur dem än tagit fram det så är det en av de bilderna som hjälper mig mest. Jag kollar aldrig blint på deras aset bilder. Ibland kan aseten vara halvkass men diamxray visar att stenen ändå går på och av rätt ordentligt sen kollar man på videon och så är det bekräftat.
    Ett exempel på en inte så värst bra aset  är den avcn som jag verkligen ville köpa snart men som jag inte kan köpa :

www.goodoldgold.com/diamond/11115/

Den hade dock en annan sak som jag hade högre prioritering på som många avc fattas och därför var och hade just den stenen varit mitt val i det fallet.

Angående hur de sätter priser så beror det på färg,inneslutningar,slipning  och vikt. Det kan vara rätt så ordentiga hopp ibland har jag noterat.

Absolut, det går alltid att uppgradera :)

• zero

Kanske ska tillägga till inlägget ovanför att avcn inte på något sätt har en dålig aset, det är inte så jag menar, jag bara menar att man liksom inte blint ska köra stenhård på att hitta den bästa asetbilden för det är liksom inte det som räknas. Det är bara ett redskap att klargöra att stenen inte läcker ljus och att den presterar som den ska i många fall tycker jag den totalt kan förstöra för vissa stenar också. Speciellt på antika stenar, så precis som hca är ett redskap är aset är redskap och mn ska naturligtvis alltid se stenen i verkligheten för att bedömma den själv.
    Du har ju iaf roligare shopping framför dig. Jag har så pass roligt att jag håller på att beställa hem ett tiotal cz haha inte fullt så roligt nej. 

• zero

Ja, en aset ljuger ju aldrig  men den kan däremot få en del att välja bort stenar som inte är dåliga på något sätt.

Fråga om de har fler stenar än den att rekommendera och om de kan göra en video på de stenar de rekommenderar. Sa han från vilket avstånd den var ögonren ifrån? Fråga också att i videon, att du önskar att de även filmar stenen(arna) nära fönstret förutom det vanliga som de brukar ha i sina videos (fire,brilliance,scintillation)

Svar på tråden Good old gold diamant