• zero

Good old gold diamant

Tossen skrev 2014-03-02 21:52:21 följande:
    Såg du den jag länkade? Den ser väl eyeclean ut? Har bra cut och så? Är det något negativt utom att den ligger längre ner i färgskalan? Känns som en bra diamant om jag vill ha lite större. Men jag kan ju ha fel?
    Jag gillar acan bättre som jag postade ovanför förutsatt att den har gul kroppsfärg,vilket jag verkligen tror att den har, och att den är 5 inches eye clean,vilket jag också tror att den är. Men det är ju om jag personligen skulle välja mellan de två.
  • zero

Nej det är inget fel på den öht. Hehe skickade precis dig ett pm också.
    Jag kan inte se något som skulle vara ett varningstecken men tipset som står i mitt pm är rätt bra att göra dock (iaf registrera sig där och betala med banktransfer till ja) 

• zero

Vilken ring från ja har du valt? *nyfiken*

• zero

Hehe ja det där är brun kroppsfärg. De är alltid billigare eftersom de ser mindre vita up "face up" jämfört med de som har gul eller grå kroppsfärg.Gult är dock att föredra men går man längre ner i skalan och väljer en sten med brun kroppsfärg kan jag tycka att det är sjukt snyggt omman fattar det i 14k rose gold.

Fråga james allen om det där med höjden, om de kan ordna så att ringen är i samma höjd som din andra ring.
    Jag tycker ju så klart att du ska hålla stenbudgeten ;) och ringar kan man ju alltid byta upp när de blir riktigt slitna om man nu vill :)

Det blev rätt bra det här tillslut.

• zero

Kanske, det kan jag inte svara på, men du kommer mer se en viss grumlighet live eftersom de bara har ner till K.
    James allen måste ju kunna göra ringar lite efter önskemål kan man tycka? Alltså små förändringar som att göra i rose gold eller justera höjd eller dylikt.

• zero

Japp det är den,men det har myyycket mer färg än den du kollar på.

Denna videon är så nice om man gillar färg :) 

• zero

Det är inner storleken, alltså måttet innifrån halon (diamantens storlek) :)
    Jävlar vad det köps stenar här. Verkar som tossen också väljer en varmare färg (j faint brown) 

• zero

du bra fråga, hm.. jag vet inte den exakta storleken på stenarna i skenan men de är rätt små,samtidigt så uppfattar jag ändå gab ringar att se rätt stora ut så att säga.men gog vet garanterat eller så borde man väl kunna fråga gab direkt. Har du bestämt dig för storlek på mittstenen nudå? :P
    Jag får vänta, det roligaste jag har just nu är att jag beställt ett gäng czstenar för storleksjämförelse. Att stå och glo i en butik hjälper mig liksom inte, vill kunna testa hemma tills jag vet vad jag känner mig nöjd och bekväm med.  Jag har ju pengar till att köpa något men jag vill vänta. skulle verkligen vilja köpa en avc sen.
    och ditt val av ring kommer bli skitsnyggt! 

• zero

Och just det,ja som sagt så vär tossen rätt nära köp och jag hejar på. bara väntar på aset på en j faint brown cushion.

haha eye claes (bäst miss type)!

vad hade du för budget för stenen ensam? 

• zero

Ja jag gillar också den som du vet. Men klarar du budgeten? Önskar att diamanter var lite billigare ibland alltså

Svar på tråden Good old gold diamant