• JW2014

Hjälp kan inte välja metall! Kan man ha dubbeluppsättning?

Jag trivs bäst med silver därför köpte min blivande man en vitguldsring när han friade. Min blivande vigselring är i rött guld men runt diamanterna och fästena så är det vitt guld. Svårt att förklara men framsidan är vitt guld och skenan rött. Jag tycker att det blev snyggt då diamanterna framhävs och samtidigt så blir det en liten färgklick med det röda guldet :)

• JW2014

Den ringen var snygg men ser inte så praktisk ut. Det ser ut som om det snabbt kan samlas smuts och bakterier i alla hålrummen. Den ringen hade jag nog köpt som en vanlig festring till högerhanden och sedan köpt en mer praktisk vigselring :) diamantringar kan man aldrig få för många av ;)

• JW2014

Jag använder mina smycken hemma också. Har på mig dom varje dag :) Men jag tar av mig dom och rengör varje kväll med diskmedel och putsar dom noga en gång i månaden :) Jag arbetar med färg och konst så jag tänker alltid praktisk när det kommer till smycken, kanske därför jag tänkte på det praktiska så fort jag såg ringen ;) Jag har opraktiska diamantringar hemma som jag aldrig skulle kunna bära dagligen men som jag gärna använder till fest, så det var ingen kritik mot just ringen du visade.

• JW2014

Alltså, jag står inte och skrubbar mitt guld varje kväll ;) utan jag tar av dem och sköljer av smyckena med lite diskmedel. Såg nu att mitt inlägg kan tolka underligt ;)

Svar på tråden Hjälp kan inte välja metall! Kan man ha dubbeluppsättning?