"Längtar efter att få bära ringen" - ser hemskt illa ut!
För mig är det, precis som Marione skriver, så självklart att jag älskar min man (vi gifte ju oss!) att jag inte känner att jag måste förklara vår kärlek i tid och otid. Ska jag vara ärlig så hade jag nog fått vibbar av att personen försökte övertyga sig själv om hen drog upp det i diskussioner där det inte är helt relevant..
Jag längtade något otroligt efter att få ta på mig ringen och jag är nog en av dom här på BT som skrivit det i ringtråden. För mig är ringen den största symbolen för äktenskapet. Jag längtade efter att få bära ringen = jag längtae efter att få vara gift. Inte speifikt "att gifta mig", själva bröllopet (även om jag så klart ska erkänna att jag längtade efer det också - efter att få fira vår kärlek med alla vi gillar! ) utan att faktiskt få vara gift med mannen jag älskar.
Både jag och mannen prioriterade ringarna högt. Dels för att vi gillar smycken och dom är ju dessutom en väldigt fysisk symbol som alltid är med oss, så vi lade ner en hel del tid på att hitta ringar som vi verkligen gillade och trivdes med. Min man designade t.o.m en helt egen, så då är det ju klart att man ser fram emot att ta på sig dom. Han såg fram emot det lika mycket som mig i alla fall, men det betyder inte att kärleken för varandra inte är det viktigaste :)