Inlägg från: Anonym (Fullvuxen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fullvuxen)

"Längtar efter att få bära ringen" - ser hemskt illa ut!

Jag är 30 år gammal, aldrig gift tidigare, inga barn sen tidigare osv. Jag är glad att jag inte gifte mig med mannen som var " den rätta som det ska hålla med för alltid" som jag hade när jag var 20-25 år. Idag har jag helt andra krav på en relation och på en partner, det jag trodde var normalt då ( gräl, lat man, ingen romantik och inga kärleksfulla överraskningar i vardagen osv) är saker som jag aldrig skulle vilja ha nu. Hjärnan utvecklas tills man är 25 år mycket händer i ens liv i den ålder och man ställer nya, större krav på sitt liv osv osv. Statistiken för folk som gifter sig innan dom är 25 år är jättesorglig, många många par skiljer sig. För de par som gifter sig efter dom fyllt 30 år så är det extremt få som skiljer sig. Men om man är 20 och gärna vill gifta sig så all rätt till detta! Det kan ingen annan styra över. Dessutom så kan det finnas juridiska eller religösa anledningar till ett så tidigt äktenskap. Jag är fullvuxen, jag älskar min man och vi tar äktenskapet på allvar(vilket vi bevisat eftersom att vi inte ha skilsmässor bakom oss) men jag har ÄNDÅ en stor diamant på en snygg designerring. Och jag ser fram emot äktenskapen men jag ser samtidigt fram emot att få bära den snygga ringen, för den är skitsnygg ;) Precis som jag ser fram emot att bära min svindyra klänning bara en kväll och dricka upp en massa dyr champagne! Äktenskapet är det viktiga, med småsakerna runt omkring är ganska underbara dom med ;)

• Anonym (Fullvuxen)

Kalaspinglan: exempelvis" när hjärnan får bestämma " av Ott och olivestam. 2010. Dock så är detta så vedertagen och bevisad kunskap inom neurodidaktik, psykologi och sociologi så att du hittar denna fakta i den mesta moderna forskningen i ämnet.

• Anonym (Fullvuxen)

Fast nu är jag av åsikten att alla över 18 självklart ska få gifta sig :)

Svar på tråden "Längtar efter att få bära ringen" - ser hemskt illa ut!