"Längtar efter att få bära ringen" - ser hemskt illa ut!
Men snälla rara, TS svar är ju värre än Trådstarten.
Om man startar en sån här tråd så får man väl ta svaren som kommer?
Speciellt när man, som TS, har så starka och specifika åsikter.
Kan inte låta bli att lägga mig i för vissa saker är bara för mycket.
Citat från TS;
""Jag hade en stor diamant (en bra bit över 1 carat) när jag gifte mig ("ärvde" min svärmors ring, hade aldrig valt en sådan själv). Inte höll äktenskapet för det! Nu är jag omgift sedan 15 år tillbaka, med enkla anspråkslösa ringar. Och jag är lika lycklig idag som när vi gifte oss. Det hänger ju inte på ringen"
Och ni som skriver så, förstår ni själva hur illa det ser ut?""
Det känns som att du TS är lite passive/ aggressive. Det var tydligen nödvändigt att först poängtera att du hade en stoooor diamant? Trots citatet nedan? Och sedan skriva fler ogenomtänkta saker som tex folks ålder och deras intellektuella nivå i ett öppet forum för att sedan skälla och slänga ur dig moralkakor.
DET ser illa ut.
Och jag förtydligar en mening ur TS trådstart: ""Det hänger ju inte på ringen!""
Nehe, men varför riktar du kritik mot folk som faktiskt tycker att ringen är viktig?
Och med all rätt, för ringen ÄR viktig. Du skall bära den resten av ditt liv och den kostar pengar så varför i hela friden skulle den ej få vara viktig? Tror du att folk tror att ringen är allt det handlar om? Isf säger det väldigt mkt om dig.
Citat från TS;
""Vad gäller barnafödande ökar ju förstagångsföderskornas ålder, vilket kan vara skadligt för barnet. Även pappans ålder påverkar risken för te x Downs syndrom, hörde jag nyligen. Somliga kvinnor väntar så länge med att skaffa barn att när de väl börjar försöka kan de inte bli gravida. Det blir utredningar och dybara behandlingar. Fertiliteten blir sämre redan vid 30-årsåldern, så man bör ju skaffa barn innan dess.
Samtidigt får det ju inte bli för tidigt, det är inte så bra att skaffa barn innan 20-årsåldern åtminstone (men då är fertiliteten på topp...) Det gäller alltså att börja försöka vid exakt "rätt tillfälle"
Och hur i hela friden tänker du nu? Återigen lägger du indirekt skuld på folk!
Hur kan du slänga ur dig sånt och sedan lämna tråden? Fattar du inte vad du säger? Fattar du inte att folk blir upprörda?