Viktnedgångspepp!
Hänger gärna på.
Är lite i samma situation som LillaCaroline. Har ca 5 kg som jag vill gå ner.. Bröllop i mitten på juli.
Har dragit ner på socker och försöker minska kolhydrater. Motionerar genom intervallträning, joggar och går... Har gymkort och försöker komma iväg en gång/vecka.. Inte mycket men alltid nåt.. Skiftar inom vården och har därför oregelbundna tider.. Därför kan det bli svårt att få in nåt regelbundet.. Räknar inte heller kalorier eller väger maten för den delen..
Är ganska dålig på att hålla mig till dieter och har därför inte "bestämt" en särskild diet.. Skippar istället bullen till eftermiddagspausen på jobbet och äter en frukt.. Sötsuget vinner lite för ofta men portionerna har minskat i storlek än om jag jämför med för nåt år tillbaka. Försöker oxå att inte äta så ofta och försöker njuta då jag väl unnar mig nåt (inte alltid så lätt). Lätt hänt att "robotarmen" kommer fram och jobbar i automat växel...
Sambon/ min blivande är den som kan äta vad som hellst utan att öka ett gram.. Inte alltid så kul att se när han äter en kakbit..
Utgångsvikt ca 72. Målvikt 64 men 68 till bröllopet.