Viktnedgångspepp!
Var igår och kollade läget till vår tomt (bygget börjar i april) och gick sen runt lite för att se omgivningen.. Vi har köpt en del av en åker... På eftemiddagen blev det 6,3km skidor.. Inte mycket, om man jämför med dagens Vasalopp men allti nåt..
Och den förbenade vågen står kvar på förra veckans resultat.. Sen kom bakslaget.. En kollega hade med sig sekuna rulltårtor till jobbet idag... Blev en skiva.. Men har sen gått mycket i jobbet ikväll.. Så det jämnar nog kanske ut sig..
Skärpning i nästa vecka...
Åh vad kul det låter med att få bygga hus! :) Jag längtar efter att få flytta till hus men vi får se när det blir... finns något som heter pengar tror jag visst som man måste ha?!
Jag har (som jag tror jag skrivit högre upp) hört att maten är 80% av resultatet, motionen "bara" 20%. Så visst är det bra att röra sig (har förbränt över 3000 kcal på promenader denna veckan räknade jag ut) men jag tror det är helt maten som är avgörande. Har ju gjort detta innan men inte räknat kalorier utan antingen points eller varit superhård och verkligen ätit samma mat varje dag. Nu äter vi varierad kost efter tallriksmodellen och hoppas på att kunna fortsätta lääänge. Innan bröllopet (1/8 2015) vill jag ha trappat upp till normalt kaloriantal (+100kcal/månad och sedan 3-4 månader när jag väl hittat "rätt" kalorimängd innan jag slutar räkna för att lära mig hur stora portioner det rör sig om). Det är segt att veta att jag måste äta lite fram till höstlovet om jag räknat rätt (0.7kg/vecka, jobbar som lärare..därför jag använder sådana mått ;) ) innan jag ens kan börja trappa upp kalorier. Det är ju en EVIGHET! ;) Men ser fram emot vägningen imorgon faktiskt! Och när man har kommit ner en 10 kg och känner att man är på rätt väg! :) Men en sak i taget... ;)