Sally Bowles skrev 2014-03-08 09:25:16 följande:
Tjolahopp! Nöjd över mig själv idag. Igårkväll satt treåringenoch sambon och snaskade lösgodis och chips för fulla muggar medans jag höll mig till frukt och russin :) Ska göra samma sak ikväll förutom att jag ska ta ett glas rött vin till. Imorrn är vi bjudna på fika och då gäller det för mig att bara dricka kaffe och stå emot fikabrödet. Så svårt i sociala situationer tycker jag. Nån mer förresten förutom jag som väger 1 kg mer på kvällstid än vad jag gör på morgonen? ??
Bra jobbat! Själv gick jag loss på vin igår, men höll mig inom kaloriramarna så ändå nöjd! Låtit bli allt som ha rmed sötsaker att göra, förutom nån runta mörk choklad då och då. ;)
Jag tycker verkligen det är lättare att inte äta alls än att ta en liten bit, det är vad jag har för erfarenhet! Sist jag var på fika-kalas så tog jag ju med mig ett helt paket vindruvor och satte fram på bordet! Det funkade bra för mig för då fick jag äta på något. :)
Jag tror det är rätt vanligt, jag väger iaf 1 kg mer på kvällen än morgonen och vet fler som gör det. Vissa gånger har jag tom vägt lite mer och ibland lite mindre än 1 kg. Tänk på att kroppen gör av med energi när den sover och att du ju inte äter på 8-10 h minst och sen driver man ju ur vatten också. Alltså, det är ju efter toabesöket man gått ner menar jag ju! ;)
Imorgon blir det svårt, då vankas det knytkalas med en klass som har konsert. Ska bli jättekul men svårt för jag vill absolut inte äta något, men ändå vill jag vara trevlig och smaka på alla olika saker som bjuds! (Mångkulturell skola, 98% som har annat modersmål så mycket traditionella rätter från andra länder). Men ska försöka motstå och låtsas som jag smakat. ;)
Idag fick jag faktiskt ut sambon på en 1h promenad nu på morgonen innan jag ska åka och extrajobba lite! Känns skönt att ha det avklarat då jag varit dålig på promenerandet denna vecka. Ska försöka göra samma imorgon. Man känner sig ju ganska duktig efteråt! :D
Sen hoppas jag på att vågen ska hoppa ner liiiiite till innan måndag, så segt eftersom jag varit nere den vikten innan, först om 9 kg efter startvikt som jag känner jag går ner eftersom jag var nere på det i somras/par gånger under hösten när jag åkte upp och ner lite sådär.... ;)