• lommila86

Viktnedgångspepp!

min matchvikt i förrgår var 72.3. Alltför skata men säkert går det neråt. ganska exakt-5 kg nu, vilket förståss känns bra då man ser 10 smörpaket framför sig. Men fortsättningsvis känns det inte som att kläderna har lättat... Jagmenar de 10 smörpaketen borde ju varit nånstans:S
    Hur känns det för er, och var märkte ni nergången först?

• lommila86

på tal om att märka, vi var ut på resturang igårkväll ( sånt gör ju under  för vikten, rekomenderas.....), och jag hade ett par byxor som jag inte haft på en tid. De var lösa, så jag borde ha behövt ett skärp! yes äntligen. Sn att brallorna var från Mango och av dålig kvalite så att de säkert strechat och blivit oformliga av användning är en annan sak..

:)

• lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-05-18 10:24:24 följande:
    Äsch. Byxorna var för stora, punkt slut! Bra jobbat!
    tja, man måste ju se det så

Bifogar en bild med inspis från Yennie. ca 4 cm saknas för att jag skall få ihop min bbrudklänning. det är väl ungefär lika med 4 kg det?

Har bröllopsdag om 2. veckor så det blir lite tajt... ( jo jag e ju redan gift..) Första gången jag prövade den sen dagen D, så lite skoj var det ju:)
  • lommila86
    SabrinaL skrev 2014-05-13 22:33:18 följande:

Hej!

Idag är vägdag. Den här veckan har jag gått ner 0,7 kg. Total viktnedgång på 10,8 kg på 16 veckor. Känns himla bra.

Jag läste lite längre upp att någon utav er inte kände igen er när ni såg er i spegeln, att ni egentligen väger mindre. Jag vet att jag nån gång vägt runt 65 kg, men det måste varit 10 år sen, jag kan inte komma ihåg hur det känns. Längtar till att få veta! :)

ja de va väl mig du menade;) jag vet att jag vägde 53 kg då jag fick studenten, men den tiden är att glömma, det är nu 10 år sedan. men 10 år äldre så skulle det ju se undernärt ut att vara 53 kg/173.  så kan jag int längre se mig, men 65 -yes nice:)

• lommila86
    SabrinaL skrev 2014-05-13 22:33:18 följande:

Hej!

Idag är vägdag. Den här veckan har jag gått ner 0,7 kg. Total viktnedgång på 10,8 kg på 16 veckor. Känns himla bra.

Jag läste lite längre upp att någon utav er inte kände igen er när ni såg er i spegeln, att ni egentligen väger mindre. Jag vet att jag nån gång vägt runt 65 kg, men det måste varit 10 år sen, jag kan inte komma ihåg hur det känns. Längtar till att få veta! :)

#gillar
    du har varit jätte duktig:)
  • lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-05-18 11:26:51 följande:
    Oh va söt du var:) eller ja får man säga så? Kollade just in mitt studenfoto också, och förutom ur barnslig man såg ut var jag ju nog ett benrangel då, ansiktet var säkert 5 cm smalare för att inte tala om armarna.. Dock hade inte digitalkameran gjort entre i vår familj då, så jag besparar er eventuella bilder...

Har du kvar klänningen? Vore ju en morot kanske att försöka komma i den?
    Sålde min balklänning för nått år sedan, eftersom jag insåg mina problem i att kunna ha den igen.. dock sprättade jag ut alla sömmar redan till första akademibalen, hmm borde redan där sett teckenen...
  • lommila86
    Sally Bowles skrev 2014-05-19 16:11:52 följande:

Hej! Idag kunde jag stänga min klänning! Den sitter tajt som fan men jag kan stänga den iaf :) har ju två månader till på mig innan stora dagen.

Dock så står jag still med vikten och har tillochmed gått upp lite sen sist jag skrev här men kroppen verkar ha omformat sig, för det fattades ganska många cm när jag köpte den. Kul!

Trattkantarellen; vad söt du är!

grattis, eller vad man nu säger:) jag hade ju en bit kvar men det hägrar:) Tränar du ngt om kilona flyttat på sig?

• lommila86
    Puyo skrev 2014-05-20 01:21:21 följande:

Hej igen allihop nya som gamla!

Jag har sabbat upp min viktnedgång helt och hållet, min mor fick cancer för 2månader sedan nu och allt har varit uppochned, det är därför jag har varit inaktiv så länge. 

Nu tänker jag försöka komma igång igen, har gått upp i vikt och väger nu 87kg... bakslag då jag vägde 82kg när jag slutade skriva här, men men bara att ta tag i allt igen! några tips? <3

Välkommen tillbaka! nej det är inte lätt att banta samtidigt som livet skenar:/ Hoppas det reder sig med din mamma!

Gällande bantingen så är det ju så att outputten skall vara större än inputten. punkt. Sen hur man lyckas med det vette fan. Lämna bort fredagsvinet och mys chipsen? powerwalka en mil om dagen? Vad passar dig?

Själv hade jag vägdag idag. 73.2 kg. plus:( tror det är det varma vädret med läskdrickande och glass som går att spåra.
    Har stått på 73 nu åtmn en månad. hur svårt kan det vara?
    Har en låsning i ryggen som gör mig motionsförhindrad.:( var till en massör igår och nu kan jag knappt röra mig:S
  • lommila86
    Puyo skrev 2014-05-20 01:21:21 följande:

Hej igen allihop nya som gamla!

Jag har sabbat upp min viktnedgång helt och hållet, min mor fick cancer för 2månader sedan nu och allt har varit uppochned, det är därför jag har varit inaktiv så länge. 

Nu tänker jag försöka komma igång igen, har gått upp i vikt och väger nu 87kg... bakslag då jag vägde 82kg när jag slutade skriva här, men men bara att ta tag i allt igen! några tips? <3

Välkommen tillbaka! nej det är inte lätt att banta samtidigt som livet skenar:/ Hoppas det reder sig med din mamma!

Gällande bantingen så är det ju så att outputten skall vara större än inputten. punkt. Sen hur man lyckas med det vette fan. Lämna bort fredagsvinet och mys chipsen? powerwalka en mil om dagen? Vad passar dig?

Själv hade jag vägdag idag. 73.2 kg. plus:( tror det är det varma vädret med läskdrickande och glass som går att spåra.
    Har stått på 73 nu åtmn en månad. hur svårt kan det vara?
    Har en låsning i ryggen som gör mig motionsförhindrad.:( var till en massör igår och nu kan jag knappt röra mig:S
  • lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-05-19 20:50:17 följande:
    Haha, tack Jadå, man får säga så :p 
    Jo, jag har faktiskt kvar den rosa balklänningen, kan ju vara en bra grej att prova lite då och då och förhoppningsvis komma i... Ska ju på en kompis bröllop i Februari (sen gifter vi oss i maj nästa år) så då kanske jag kunde ha den rosa klänningen på deras bröllop om dom har tillräckligt fin klädkod
    zero skrev 2014-05-18 21:04:07 följande:

Jag hakar på er och behöver också lite pepp!
    Behöver visserligen inte komma i någon brudklänning den närmsta tiden men komma i "min garderob" igen hade ju varit trevligt. Trött på att känna mig som en elefant i en porslinsaffär liksom haha. Första delmålet för mig, blir -15kg och jag började igår så det känns som en evighet tills jag ens kommer dit. Jag gick upp av en speciell anledning för andra gången i rad (och sista-någonsin!) så äta nyttigt funkar inte, det har jag gjort nu ganska länge med 0 resultat. Så det blir pulverdiet för mig för andra gången.

Vad duktiga ni alla är och härligt att se hur ni peppar varandra :)

Okej, lycka till, spelar ingen roll om det är en brudklänning eller något annat du behöver komma i, alla är lika välkommna här.
    Alltid svårt i början, men så fort det börjar röra sig nedåt kommer motivationen
    Yey! Grattis! Vilken härlig känsla!
    Jo, men det brukar alltid vara lite så, muskler tar mkt mindre plats än fett, så om du tappar 5kg fett och går upp 2kg muskler kommer du fortfarande förlora många cm
    Haha, tack
    Ja men det vore väl en bra morot! Pröva den nu och fota, så har du jämförelsebilder och en morot! Om den sen inte blir frackbröllop så shitt happens:)
Svar på tråden Viktnedgångspepp!