Varför valde ni era ringar? För- och nackdelar?
Du kan ha en kapsyl som förlovningsring om du vill... Eller ingen alls, eller en klocka/halsband eller annat...
Men det visste du ju redan
Fundera på hur tålig den behöver vara - för att passa i ditt liv (ska den tåla att blaska i vatten massa gånger varje dag? Eller har du ett jobb där du hanterar verktyg, lyfter saker osv, där du kan dels skada ringen och kanske dig själv också...)
Det är sådana saker som bör styra mest. För det är ju inte så kul att hitta drömringen och så inte kunna använda den.
Ringen du visar är jättefin, men jag skulle inte valt den om jag exempelvis höll på med hästar (tänk vad skitig den kommer att bli väldigt snabbt) eller om du har ett jobb där du kanske bär tungt eller använder verktyg då den kan vara lite skör pga filigranarbetet.
Vi valde våra ringar efter vårt gemensamma intresse - och som ett minne av vår första dejt.
Första träffen var till Sagan om Ringen (första filmen) så därför valde vi den typen av ring. En slät välvd guldring som i modellen är så lik "LOTR-ringen" som man kan komma utan att vara "den" ringen.
Sen översatte vi texten vi ville ha i ringen (egentligen) till alviska och graverade den på utsidan...
Maken la till vigseldatumet på utsidan av hans ring vid vigseln, och jag skaffade en till ring med alvisk text + en vit och en grön diamant. Färgerna representerar brudklänningen, samt att jag gillar grönt